مدیر جهادکشاورزی شهرستان گنبدکاووس گفت: با وجود مشکلات حوزه نهاده‌های دامی در سطح کشور تمام مرغداری‌های شهرستان اقدام به جوجه‌ریزی کردند.

حبیب‌الله زارع در جمع تشکل‌های کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: امسال مقدار ۱۰۳ هزار تن گندم تولید شده به مراکز دولتی تحویل شد که این مقدار در سال گذشته ۸۸ هزار تن بوده است.

وی تصریح کرد: امسال با رایزنی و پیگیری‌های انجام شده آن بخش از گندم که به دلائل مختلف توسط کشاورزان نگه داشته می‌شد امسال تحویل مراکز دولتی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: علاوه بر بازدیدهای مشترک و به جز پرونده‌های تشکیل شده توسط اداره تعزیرات، طی بازدیدهای مستمر جهاد کشاورزی یک باب نانوایی به خاطر تخلف پلمب شده است.

وی ادامه داد: علیرغم مشکلات ایجاد شده توسط تعاونی روستایی کشور در حوزه نهاده‌های دامی، با حمایت‌های انجام شده مرغداران گنبدی اقدام به جوجه‌ریزی سالن‌های مرغداری خود کردند.

زارع در حوزه تولید چغندر قند گفت: در سال زراعی سال گذشته مقدار ۲۷۸ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت چغندر اختصاص یافته که از این مساحت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن چغندر قند تولید شده است.

وی بیان کرد: کشت این محصول به صورت قراردادی با کارخانه «قند شاهرود» و «جوین» انجام شده و هر کیلوگرم چغندر قند یک‌هزار و ۶۴۱ تومان از کشاورزی خریداری شده و علاوه بر آن کمک هزینه حمل و تفاله آن به کشاورزان پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: از طرف شرکت‌های طرف قرارداد عملیات برداشت توسط دستگاه‌های ویژه برداشت انجام می‌شود که در شهرستان یک دستگاه کمباین ویژه برداشت چغندرقند فعال هستند.

  • منبع خبر : فارس