قائم مقام کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) گلستان سهمیه ابلاغی امسال پرداخت زکات این استان را هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون ۸۲۰ میلیارد ریال از این سهمیه محقق شده است.

جعفر مزیدی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های زکات در شهرستان‌ها با هدف فرهنگ سازی استقبال بیشتر مردم از این فریضه دینی از شاخص‌ترین برنامه‌های کمیته امداد گلستان است.

وی افزود: سهمیه ابلاغی برای استان گلستان در سال گذشته ۹۱۰ میلیارد ریال بود که تا پایان سال بیشتر از تعهد معادل ۹۷۰ میلیارد ریال تحقق یافت که ۸۲۰ میلیارد آن در زمینه حمایتی و ۱۵۰ میلیارد ریال آن در زمینه عمرانی هزینه شد.

قائم مقام اداره کل کمیته امداد گلستان سرفصل‌های حمایتی این مجموعه را شامل تهیه جهیزیه برای زوج‌های تحت پوشش، آزادی زندانیان، امور تحصیلی دانشجویان، دانش آموزان و طلاب، امور درمانی نیازمندان و ساخت و مرمت ساختمان مددجویان و توزیع سبد کالای معیشتی اعلام کرد و گفت: ساخت مسجد، خانه عالم، غسالخانه و جاده‌ روستایی هم از جمله فعالیت‌های عمرانی محسوب می‌شود.

مزیدی ادامه داد: تاکنون ۹۷۰ شورای زکات در روستاهای گلستان تشکیل شده و هزار و ۴۰۰ نفر به عنوان مودی، عامل و مبلغ به صورت افتخاری با شورای زکات همکاری دارند.

وی با اشاره به اینکه گلستان در زمینه جمع آوری زکات رتبه سوم کشور را دارد، تاکید کرد:‌ زکات در هر مکانی که جمع آوری شود در همان مکان هزینه خواهد شد.

هفت درصد خانوارها در گنبدکاووس تحت پوشش کمیته امداد هستند

رییس کمیته امداد گنبدکاووس هم گفت: ۱۴ هزار و ۲۴۸ خانوار شامل ۲۵ هزار و ۸۲۶ نفر در این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد هستند که ۱۳ هزار و ۶۸ خانوار به صورت ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند.

علیرضا کریمیان افزود: به طور کلی بر اساس محاسبه خانواری هفت درصد جمعیت گنبدکاووس تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و در ۵۷ سرفصل کاری خدمات مختلف به آنان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته و ۶ ماهه نخست امسال در مجموع بیش از ۲۶۹ میلیارد ریال زکات فطریه و کفارات، مستحبی و واجب در گنبدکاووس جمع آوری و برای تامین ۷۰ مورد جهیزیه، ۳۹۷ مورد کمک هزینه تحصیلی، ۲۹۲ مورد کمک هزینه درمانی، ۵۴ مورد کمک به احداث و مرمت مسکن، هزار و ۲۹۲ مورد لوازم خانگی، ۲۷ هزار و ۵۱۳ مورد کمک معیشتی و یک مورد کمک به احداث مصلی مسجد مصرف شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا