مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری گلستان گفت: سواحل خزر در این استان ویژگی‌های منحصر به‌فردی برای جذب سرمایه گذاران و گردشگران دارد که باید به‌درستی از آن استفاده کرد.

فرهاد سمیعی در ستاد مدیریت اجتماعی و فرهنگی سواحل گلستان افزود: وجود ۱۱ جاذبه گردشگری ساحلی، امکان پرداختن به ورزش‌های آبی و ساحلی و دسترسی به راه آهن از جمله ویژگی متمایز سواحل گلستان نسبت به گیلان و مازندران است.

وی خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز امسال یک میلیون و ۱۵۰ نفر از ساحل بندرترکمن و ۲۰۰ هزار نفر از ساحل بندرگز دیدن کردند ۱۳ درصد بیشتر از نوروز گذشته است.

وی با تاکید بر حل موانع و ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز جذب گردشگران ساحلی گفت: دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی باید برای سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی هنگام حضور گردشگران در سواحل گلستان تلاش کنند.

فرماندار گمیشان هم در این جلسه با اشاره به ساحل شنی و بکر این شهرستان گفت: این ویژگی قابلیت سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح سالم‌سازی دریا را دارد.

امید سقلی از کمیته اجتماعی و فرهنگی ستاد راهبرد مدیریت اجتماعی و فرهنگی سواحل استان خواست نسبت به شناساندن ساحل گمیشان برای کمک به توسعه منطقه و استان اقدام کند.

فرماندار بندرگز هم در این جلسه خواستار اقدام فوری برای مقابله با پسروی ساحل خزر شد تا بیش از این از جذابیت گردشگری ساحلی این استان کاسته نشود.

صابر حسن‌پور همچنین بر واگذاری زمین برای اجرای طرح های زیرساختی و رفاهی در سواحل بندرگز تاکید کرد.

وی ادامه داد : جذب سرمایه گذار بخش خصوصی از برنامه های اصلی این شهرستان در حوزه رونق گردشگری ساحلی است.

فرماندار ترکمن هم با اشاره به جاذبه گردشگری ساحلی این شهرستان گفت: سرمایه گذاری برای رونق گردشگری ساحلی بندرترکمن یک ضرورت مهم در راستای رونق اقتصادی منطقه است.

عبدالغفور غراوی همچنین بر استفاده از ظرفیت اردوگاه دانش آموزی آشوراده با تجهیزات امکانات و زیرساختی و توسعه ورزش های ساحلی تاکید کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان هم گفت: این استان آماده میزبانی مسابقات والیبال ساحلی تک ستاره جهان در بندرترکمن است.

قاسم برزمینی همچنین از جذب اعتبار ۳ میلیارد ریالی برای راه‌اندازی زمین والیبال ساحلی در گمیشان طی سال جاری خبر داد.

گلستان ۱۳۰ کیلومتر از سواحل خزر را در شهرستان‌های بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در خود جای داده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا