استاندار گلستان گفت: برای رفع سریع مشکلات و تنش‌ آبی شهرستان گنبدکاووس مبلغ ۹۰ میلیارد تومان به صورت التیام‌ بخشی به این حوزه مصوب شد.

علی‌محمدزنگانه در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات سفر استاندار به شهرستان گنبدکاووس اظهارکرد: در جلسات مشترک شورای‌اداری استان و شهرستان نظام‌مسائل شهرستان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای رفع آن مصوباتی تصویب می‌شود.

وی تصریح‌کرد: در جلسه شورای‌اداری مشترک استان و شهرستان گنبدکاووس بیش از ۶۸ مصوبه موردربررسی و تصویب قرار گرفت.

استاندارگلستان با اشاره به پروژه ۳۳ ساله فاضلاب شهری گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: در سفر رئیس‌ جمهور برای این پروژه ۱۱۵ میلیارد تومان مصوب شده‌ بود که تاکنون مبلغ ۹۵ میلیارد تومان بصورت نقدینگی ترزیق شده و در سفردوم رئیس‌جمهور به استان گلستان شاهد افتتاح فاز نخست آن و پوشش ۳۰هزارنفر از جمعیت شهرگنبدکاووس خواهیم‌ بود.

وی تصریح‌کرد: اهم مصوبات ۶۸گانه که یک مصوبه نیز بنده به آن اضافه کردم مبنی بر عملیاتی‌ کردن این مصوبات در جلسه مطرح‌ شد و در جلسه مقرر شد تا فرماندار و مدیران دستگاه‌ اجرایی پیگیری جدی بر این مصوبات داشته تا بتوانیم در راستای توسعه و پیشرفت استان و شهرستان گنبدکاووس اعتبار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی ره‌ آورد سفر رئیس‌ جمهور به استان گلستان را جذب نماییم.

۹۰میلیاردتومان برای التیام‌بخشی تنش‌آبی گنبدکاووس

استاندار گلستان با اشاره به تنش‌آبی در شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: همزمان با جلسه شورای‌ اداری، جلسه اختصاصی با مدیران حوزه آب و فرمانداران شرق گلستان برگزار شد و مقرر گردید برای التیام‌ بخشی به حوزه آب شهرستان در کوتاه‌ مدت مبلغ ۹۰ میلیارد تومان به این حوزه تخصیص یابد و برای درمان قطعی مشکل آب در سال‌های آینده برنامه‌های اقداماتی مناسب اجراشود.

وی ادامه داد: همچنین برای رفع‌ مشکل آب نوار مرزی شهرستان گنبدکاووس تعداد چهار حلقه چاه‌ آب‌ شرب با اعتبار ۶ میلیارد تومان حفر شود.

زنگانه گفت: معتادان‌متجاهر باعث چهره‌ نامناسب منظر شهری شدند و برای جمع‌آوری و ساماندهی این افراد در گنبدکاووس، مرکزی با اعتبار هشت میلیارد تومان در این شهرستان راه‌اندازی شود.

وی در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام در گنبدکاووس اعلام کرد: فرماندار شهرستان گنبدکاووس از ظرفیت مولدسازی به عنوان یک قانون فراقوه‌ای که قابلیت تصویب دارد استفاده کرده و مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان مولدسازی کند.

استاندار گلستان یادآور شد: یکی از قطب‌های اصلی توسعه و پیشرفت استان به عنوان دومین شهرستان استان‌گلستان، شهرستان گنبدکاووس است و این مصوبات به عنوان نقشه‌راه شهرستان تا افق ۱۴۰۳ می‌تواند به عنوان یک برنامه جامع در دستور مدیران اجرایی شهرستان قرارگیرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس