آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد سال‌های متوالی در سطح کشور انجام می‌شود اما استان گلستان در دو سال اخیر به این امر اهتمام ویژه‌ دارد.

حاج محمد شهرکی، نیکوکار گنبدی و رئیس شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری گنبد کاووس به‌مناسبت ماه مبارک رمضان و ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) زمینه آزادی ۱۵۴ زندانی بدهکار و جرایم مالی غیرعمد را فراهم کرد.

امام جمعه گنبد کاووس دراین مراسم گفت: آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد سال‌های متوالی در سطح کشور انجام می‌شود اما استان گلستان در دو سال اخیر به این امر اهتمام ویژه‌ دارد.

امام جمعه گنبدکاووس گفت: زندانیان غیرعمد به دلیل ناتوانی در پرداخت محکومیت مالی در زندان هستند و نباید به چشم مجرم به آن نگاه کرد بلکه باید برای آزادی آنها از بند و رفع مشکلات همکاری و مشارکت کنیم.

حجت‌الاسلام ترابی با بیان اینکه این اقدامات ارزشمند و خداپسندانه باید بیشتر در جامعه ترویج شود، افزود: آزادی ۱۵۴ زندانی‌های محکوم به زندان آمار بسیار بالایی است که یک فرد به تنهایی زمینه آزادی آنها را فراهم می‌کند و باید چنین فرهنگی را در بین سایر نیکوکاران نهادینه کرد.

امام جمعه گنبدکاووس افزود: این اقدام خیرخواهانه نیکوکاری که رضایت شاکیان را می‌گیرد و باعث می‌شود که فرد خطاکار به زندان نرود اقدامی بسیار پسندیده است که این نیکوکار گنبدی با همت خود در این راه قدم برداشته است.

محمد شهرکی رئیس مجمع خیرین استان گلستان و رئیس شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری گنبدکاووس با فراهم کردن زمینه آزادی ۱۵۴ زندانی امروز جمع زندانیان آزاد شده توسط خود از سال ۸۲ تاکنون را به عدد ۶ هزار و ۸۵۴ نفر افزایش داد.

  • منبع خبر : ایکنا