فرماندار گنبدکاووس گفت: راستی‌آزمایی مشاغل ایجاد شده نشان داد که ۹۸.۲ درصد تسهیلات اشتغال پرداخت‌شده در این شهرستان در جای درست هزینه شد.

مهدی دهرویه روز یکشنبه در کارگروه اشتغال گنبدکاووس افزود: سهمیه اشتغال امسال این شهرستان سه هزار و ۹۹۶ نفر بود که با تلاش دستگاه‌های اداری، اجرایی، خدماتی و تولیدی و مشارکت بخش خصوصی تاکنون چهار هزار و ۵۸ شغل معادل ۱۰۲ درصد محقق شده است.

وی اضافه کرد: صنعت، معدن و تجارت با ایجاد هزار و ۲۱۷ فرصت شغلی، کمیته امداد با ۷۵۸ شغل و جهادکشاورزی با ۴۹۳ فرصت شغلی، سه دستگاه برتر شهرستان گنبدکاووس در تحقق اشتغال امسال هستند.

فرماندار گنبدکاووس همچنین از اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه اشتغال موسوم به تبصره ۱۸ به این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: این وام‌ها حدود ۲ ماه پیش ابلاغ شد اما با تلاش دستگاه‌های اجرایی گنبدکاووس تاکنون هزار و ۵۹۳ پرونده متقاضیان استفاده از این وام‌ها تشکیل و به بانک‌های عامل معرفی شده است.

دهرویه، ارزش پرونده‌های معرفی شده برای استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ در گنبدکاووس را ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: پرداخت این وام‌ها از چندی پیش آغاز شده و انتظار داریم بانک‌ها به آن سرعت دهند.

وی اضافه کرد: به سبب بالا بودن آمار متقاضیان، به بانک‌ها ابلاغ شده اگر متقاضی در کمتر از ۱۰ روز نسبت به تامین وثیقه اقدام نکرد، فرد بعدی جایگزین شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا