مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۲۵ هزار و ۹۱۰ نفر از مردم استان معادل ۹۷.۶ درصد از جمعیت واجد شرایط دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

دکتر علی باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: استان گلستان حدود یک میلیون و ۹۹۰ هزار نفر جمعیت دارد که یک میلیون و ۵۲۹ هزار نفر از آنان را افراد بالای ۱۲ سال واجد شرایط دریافت واکسن کرونا تشکیل می‌دهند.

وی افزود: تاکنون یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۵۶۴ نفر معادل ۸۶.۲ درصد از جمعیت واجد شرایط استان گلستان نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان با تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره تزریق تمام نوبت‌های واکسن کرونا برای افزایش سطح ایمنی جامعه نسبت به این بیماری، ادامه داد: همچنین میزان تزریق دُز سوم واکسن کرونا در استان به ۵۵۹ هزار و ۳۹ نفر معادل ۴۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و ۳۶.۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال رسیده است.

باقری از تزریق دُز چهارم واکسن کرونا به ۵۹ هزار و ۴۸۳ نفر معادل ۴.۴۷ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال گلستان خبر داد و از افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از تزریق نوبت سوم واکسن کرونا آنان گذشته خواست برای ارتقای ایمنی خود با توجه به شروع سرمای هوا و شیوع بیماری‌های تنفسی، تزریق نوبت چهارم این واکسن را جدی بگیرند.

وی گفت: در مجموع تاکنون سه میلیون و ۴۶۲ هزار و ۹۹۶ دُز از نوبت‌های اول، دوم، سوم و چهارم واکسن کرونا به افراد واجد شرایط در استان گلستان تزریق شد.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، ۱۳۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند و ۲ نفر از آنان برای ادامه حیات از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا