در گذشته گنبد قطب سرطان مری در کشور بود اما هم اکنون این مسئله کمتر شده و سرطان پروستات در آقایان و سرطان سینه و گوارش افزایش یافته است.

مدیر موسسه پیشگیری و کنترل سرطان ایرانیان گفت: در گذشته گنبد قطب سرطان مری در کشور بود اما هم اکنون این مسئله کمتر شده و سرطان پروستات در آقایان و سرطان سینه و گوارش افزایش یافته است.

رضا رایجی اظهار کرد: هر بیمار سرطانی به طور میانگین ۱۰ میلیون تومان در ماه هزینه دارد که البته این رقم بین دو تا ۴۵ میلیون تومان هم متغیر است.

مدیر مؤسسه پیشگیری و کنترل سرطان ایرانیان افزود: در بیمارستان پنج آذر یک دستگاه پرتو درمانی داریم و یک مرکز بخش خصوصی هم به بیماران در استان خدمات می‌دهد.

وی با بیان اینکه محدودیت زمانی در بخش دولتی وجود داشته و ممکن است بیماران تا سه ماه منتظر باقی بمانند، گفت: هزینه درمان بخش خصوصی هم بین ۳۰ الی ۵۰ میلیون تومان می‌شود که بیمه بخشی از آن را بیمه پرداخت می‌کند.

رایجی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیش بینی ۳۰ هزار بیمار سرطانی در استان، ادامه داد: در روستاهای گلستان بین ۶ الی هشت بیمار سرطانی داریم که این مسئله در برخی از روستاها به ۳۵ بیمار هم رسیده است.

مدیر مؤسسه پیشگیری و کنترل سرطان ایرانیان اضافه کرد: در گلستان ۹ متخصص آنکولوژی و هماتولوژی وجود دارد که این محدودیت متخصص سر کل کشور فراگیر است.

وی گفت: در گذشته گنبدکاووس قطب سرطان مری در کشور بود اما هم اکنون این مسئله کمتر شده و سرطان پروستات در آقایان و سرطان سینه و گوارش افزایش یافته است.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر