رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان به کرونا که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری شدند، ۲۰ نفر افزایش یافت.

دکتر سعید گل‌فیروزی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز گذشته مجموع بستری‌های مبتلا به کرونا ۸۳ نفر بود که امروز با رشد ۲۰.۱ درصدی به ۱۰۳ نفر رسید.

وی بیان کرد: همچنین از مجموع کل بستری‌های امروز ۳۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که این تعداد نسب به روز گذشته ۳۷.۵ درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: از کل بستری‌های بخش مراقبت‌های ویژه امروز، حال ۱۱ نفر وخیم است که آمارهای این بخش نسبت به روز گذشته یک نفر کمتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: از حدود ۲ میلیون نفر جمعیت استان، یک میلیون و ۵۲۹ هزار نفر با داشتن ۱۲ سال سن، واجد شرایط تزریق واکسن هستند که تاکنون یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۶۵۳ نفر حداقل یک دُز واکسن تزریق کردند که این آمار ۹۴.۸ درصد کل جمعیت واجد شرایط است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مراجعات مردم به مراکز تزریق واکسن در مراکز در نظر گرفته شده، در مجموع دُزهای اول تا چهارم، تاکنون سه میلیون و ۴۴۹ هزار و ۹۰۲ دُز واکسن در این استان مصرف شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: برای نوبت دوم تزریق، یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۹۰ دوز معادل ۸۶ درصد جمعیت استان مراجعه کردند و میزان تزریق نوبت سوم تاکنون ۵۵۵ هزار و ۸۱۰ نفر معادل ۳۶.۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال بوده است.

گل‌فیروزی اضافه کرد: همچنین تاکنون ۵۶ هزار و ۱۱۱ نفر معادل ۴.۲۳ درصد از مردم استان نوبت چهارم واکسن کرونا را دریافت کردند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا