معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: مشکلی برای تامین ناوگان و جابجایی محصولات کشاورزی در استان وجود ندارد.

محسن عامریون در نشست هماهنگی و برنامه ریزی حمل و نقل محصولات کشاورزی با شرکت ها، صنوف و انجمن‌های صنفی باری استان گفت: در حال حاضر در بخش ناوگان سبک و سنگین ۱۲ هزار و ۹۶۵ دستگاه داریم و با استان‌های همجوار هم مکاتباتی داشته تا در صورت کمبود از ظرفیت ناوگان استان‌های دیگر استفاده شود.

به گفته وی، برآورد برداشت محصولات کشاورزی اعم از گندم، جو، کلزا، سیب زمینی و چغندرقند امسال در استان بر اساس برآورد سازمان‌های متولی حدود یک میلیون تن است که در صورت تخلیه سریع کامیون‌ها در انبار‌ها مشکلی در حمل و نقل محصولات و انتقال از مزارع به انبار‌ها پیش نخواهد آمد.

عامریون ادامه داد: دغدغه همیشگی استان حمل بار توسط شرکت‌های بومی و حفظ ارزش افزوده حمل و نقل محصولات کشاورزی در استان بوده که بعد از سال‌ها این مهم با پیگیری همه جانبه بخش خصوصی و دولتی استان محقق شد.

عامریون به شرکت‌های حمل و نقل استان توصیه کردکه انسجام خود را در چارچوب قوانین و مقررات و محوریت تشکل‌های حمل و نقل در جهت منافع استان در حمل بهتر محصولات کشاورزی حفظ کنند، تا عملکرد بهتر و بهینه‌ای داشته باشیم.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان