مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ۲۷۸ هزار کارگر مشمول قانون کار در این استان براساس مصوبه اخیر کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی، از مزایای افزایش کمک هزینه مسکن برخوردار شده و از ابتدای فروردین ماه سال جاری هم باید این مصوبه از سوی کارفرمایان اجرا شود.

حسین خواجه مظفری روز یکشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: کارگران مشمول قانون کار ماهانه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بابت کمک هزینه مسکن دریافت می‌کردند که با ابلاغ مصوبه جدید این رقم به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: اجرای افزایش کمک هزینه مسکن از سوی کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون کارگری مطابق مصوبه ابلاغ شده، الزامی است.

خواجه‌مظفری همچنین از تشکیل و راه‌اندازی مجمع خیرین کارآفرین در استان گلستان خبر داد و گفت: این طرح با اهدافی از جمله توسعه و ترویج فرهنگ مشارکت مردمی، کاهش پایداری فقر و افزایش ثروت از طریق کارآفرینی و تنوع بخشیدن به منابع درآمدی آحاد مردم منطقه طبق اصل ۴۴ قانون اساسی و ترویج فرهنگ کارآفرینی و اشتغالزایی و رفع موانع کارآفرینان عملیاتی می شود.

به گفته وی نرخ مشارکت اقتصادی و بیکاری در گلستان به ترتیب ۳۷.۳ و ۷.۶ درصد و میانگین کشوری این رقم ۴۱ و ۸.۹ درصد است که تلاش دستگاه‌ها برای توسعه اشتغال گلستان ضروری است.

گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا