۱۴موکب مردمی و دولتی پذیرای جاماندگان و دلدادگان پیاده روی اربعین در گنبدکاووس هستند که از این تعداد ۸ موکب روستایی اند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه گنبدکاووس در جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت اربعین حسینی اظهار داشت: ۱۴موکب مردمی و دولتی پذیرای جاماندگان و دلدادگان پیاده روی اربعین در گنبدکاووس هستند که از این تعداد ۸ موکب روستایی اند.

رضا اصالتی افزود: باتوجه‌به خط سیر زائران موکب‌ها در مسیر گالیکش، مینودشت، قوینلی، اسلام آباد،تقی آباد، جاده سلامت ، شامل تیپ ۶۰ زرهی، زابل آباد، مشکات الحسین ، مسجد امام رضا ، مسجدالنبی ، مسجد عکسریه ، انتظامی ، میراث فرهنگی و گدم آباد در مسیر بلوار شهدای منا و مواکب شهری از شیعه و سنی استقرار خواهند یافت تا وحدت وانسجام اسلامی را به نمایش بگذارند.

وی با تاکید بر وحدت عملی و مردمی برگزار کردن مراسم اربعین اظهار داشت: این پیاده روی نشان دهنده رویکرد سیاسی و معنوی اربعین است.

وی از پوشش صداو سیمایی این رویداد بزرگ در شرق استان گلستان به صورت کشوری خبر داد و گفت: شهرستان در حوزه‌های مختلف امنیتی، انتظامی، بهداشتی، آموزشی، امدادی و ناوگان حمل و نقل عمومی حضور فعال داشته باشند و موکبها با پشتیبانی ادارات آماده خدمت رسانی به مردم هستندو مسیر آغاز پیاده روی اربعین ۵ صبح از گالیکش و مینودشت آغاز و به امام زاده یحیی بن زید(ع ) ختم خواهد شد.

وی افزود: نیروهای امدادی هلال‌احمر، اورژانس جاده‌ای و پلیس‌راه و راهور در مبادی ورودی و خروجی ، محورهای پرتردد و حادثه‌خیز از جمله فلکه بسیج و بلوار شهید صیاد شیرازی آماده خدمت‌رسانی هستند.

  • منبع خبر : فرمانداری گنبد