همزمان با حضور رئیس کل دادگستری استان گلستان در آخرین روز کاری شهریور ماه در شرق این استان، بخشش قصاص نفس به عنوان ششمین فرصت بازگشت به زندگی ثبت شد.

به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان رییس کل دادگستری این استان گفت: محکوم به قصاص فرد جوانی است که سال ۱۳۹۷ هنگام درگیری سبب مرگ جوانی هم سن و سال خودش شد.

حیدر آسیابی افزود: به درخواست اولیای دم، حکم قصاص صادر و پس از طی تشریفات قانونی در نوبت اجرا قرار گرفت.

وی بیان کرد: در فرصت باقی مانده تا اجرای حکم، در نشستی که با خانواده اولیای دم در دادگستری گنبدکاووس برگزار شد، اولیای دم بزرگوارانه حاضر به گذشت شدند و رضایت دادند.

وی تصریح کرد: این ششمین محکوم به قصاص است که از ابتدای سال جدید در استان، با اعلام رضایت اولیای دم از مجازات قصاص رهایی یافته است.

آسیابی یادآور شد: پارسال هم ۲۲ محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم، فرصت زندگی دوباره یافتند.

رئیس کل دادگستری گلستان‌ با اشاره به این که برای حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان شرق استان به این منطقه سفری داشتیم، گفت: مسولان ارشد قضایی استان از ۹ واحد تولیدی دانش بنیان شرق گلستان در گنبدکاووس بازدید و پس از نشست با فعالان این بخش مشکلات آنان را بررسی کردند.

وی افزود: کمبود فضا برای توسعه واحد تولیدی، بیمه، مالیات و اخذ تسهیلات از جمله مشکلات طرح شده در جلسه امروز بود که برای رفع آن در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان پیگیری خواهیم کرد.

وی همچنین از بررسی مشکلات خانواده‌های زندانیان و بازدید از محل نگهداری دختران بی‌سرپرست و بدسرپرست و سرکشی از زندان گنبد و بررسی مشکلات مددجویان این زندان خبر داد و اضافه کرد: در بازدید از زندان گنبدکاووس، تعداد هشت نفر ممحکوم مالی با کمک‌های ستاد دیه و خیران، آزاد شدند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا