فرمانده انتظامی بندرگز از شناسایی و دستگیری متهمی که با شیوه ارائه رسید جعلی مبادرت به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد خبر داد.

سرهنگ مهدی مهدوی نیا گفت:در پی مراجعه و شکایت یکی از شهروندان به پلیس آگاهی، اعلام داشته شخصی با ارائه رسید جعلی اقدام به کلاهبرداری از وی کرده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او ادامه داد:برابر تحقیقات میدانی به عمل آمده مشخص شد شخصی به عنوان خریدار با مراجعه به طلافروشی و خرید طلا هزینه را به صورت اینترنتی واریز و اقدام به ارائه رسید پرداخت بانکی می‌ کند که در ادامه مالباخته با بررسی حساب بانکی‌اش متوجه می‌شود هیچ‌گونه وجهی به حساب بانکی واریز نشده و رسید ارائه شده جعلی بوده است.

فرمانده انتظامی بندرگز گفت: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم در یکی از شهرستان‌های استان مازندران مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی بندرگز منتقل شد.

او گفت: تا این لحظه ۵ میلیارد ریال از ۱۰ نفر از مردم، توسط این فرد با همین روش کلاهبرداری شده است.

این مقام انتظامی در پایان با ارائه دو راهکار کارآمد و اساسی در پیشگری از این گونه کلاهبرداری‌ها بیان داشت: به هموطنان توصیه می‌شود که پیامک بانکی خود را فعال کنند و در برخورد با این قبیل افراد منتظر پیامک واریز بانکی باشند و از اعتماد به افراد ناشناس و پذیرش رسید در تلفن همراه خودداری کنند، زیرا حتی در صورت غیرفعال بودن پیامک حساب هم می‌توان با بررسی مانده حساب بانکی از واقعی بودن واریز وجه مطمئن شوند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان