استاندار گلستان گفت: ۱۰ هزار کارمند مجرد در این استان وجود دارد که باید برای آسان‌سازی ازدواج آنها هدفگذاری و طی ۲ سال حداقل به نصف کاهش داده شود.

علی محمد زنگانه روز سه‌شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جواتان استان و پیگیری دستورات رییس جمهور در هفته ملی ازدواج در استان گلستان، افزود: برای ترغیب ازدواج این کارمندان مجرد در استان فقط به آموزش پیش از ازدواج نباید خلاصه شود بلکه باید مداخله برای آسان‌سازی و ترغیب ازدواج صورت گیرد.

وی ادامه داد: من مروج قانون آسان‌سازی ازدواج جوانان بوده و هستم و گناه بزرگ می‌دانم که قانون جمهوری اسلامی بر اجرا تاکید دارد، کوتاهی شود.

زنگانه افزود: اگر مسوول دستگاهی، ظرفیت در اختیار را برای اجرای آیین نامه ازدواج آسان گذاشته باشد، علت اجرا نشدن آن را باید پاسخ دهد.

استاندار گلستان تاکید کرد: برنامه جدی برای کمیته سامان ازدواج و ارزیابی در استان داشته و فرمانداران گنبدکاووس، آزادشهر، رامیان و کردکوی نیز این کمیته را بیش از گذشته برای برگزار نشست‌ها فعال کنند.

وی خواستار عملیاتی شدن دستور رییس جمهور در حوزه تامین در روستاها و شهرهای کوچک و کلانشهرهای استان توسط اداره کل راه و شهرسازی شد.

استاندار گلستان از در اختیار ساختمان خانه تاریخی کبیر در شهر گرگان توسط اداره کل راه و شهرسازی استان برای راه‌اندازی مرکز تخصصی خدمات ازدواج آسان جوانان، قدردانی کرد.

زنگانه از ستاد ساماندهی امور جوانان استان خواست که بیشتر از ظزفیت تشکل‌های مردم‌نهاد و سایر ظرفیت‌های در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای استان در فرهنگ‌سازی برای گسترش ازدواج در جامعه سرمایه‌گذاری کنند.

لزوم سرمایه‌گذاری برای روایت پیشرفت

استاندار گلستان تاکید کرد: روابت پیشرفت که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان واجب عینی نام می‌برد، باید در دستور کار قرار گیرد، برای ابن که مردم بدانند که نظام برای مردم چکار کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه پژواک رسانه‌ای در روایت پیشرفت باید قوی عمل شود و در تحقق آن همت جمعی را می‌طلبد.

به گفته وی پیشرفت استان گلستان طی ۲ سال اخیر دولت سیزدهم از جمله سرمایه،گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی در تامین آب شرب، رشد ۷.۹ درصدی صنعت و مقایسه آن با سال ۱۳۹۹ که منفی ۵.۸ درصد، احیای ۱۲۸ واحد تولیدی و صنعتی، کاهش طرح‌های نیمه تمام از هزار و ۲۰۰ به ۸۵۰ طرح از جمله اقدام ارزشمند برای توسعه خطه گلستان بوده و باید روایت شود.

مدیرکل امور جوانان و ورزش گلستان گفت: در این استان ۱۴۳ تشکل مردم‌نهاد وجود دارد که ۳۵ تشکل مردم نهاد جدید ثبت شده است.

قاسمعلی برزمینی افزود:از این تعداد ۶۵ تشکل مردم‌نهاد در گرگان و ۲۳ تشکل مردم نهاد در گنبدکاووس به عنوان بیشترین در میان ۱۴ شهرستان، فعال است.

وی ادامه داد: ستاد ساماندهی امور جوانان استان از ابتدای امسال ۲ نشست استانی و ۳۳ نشست شهرستانی برگزار شده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان گلستان گفت: فقط ۴۱۲ نفر برای دریافت وام ازدواج تعیین تکلیف نشده که هنوز در سامانه بانکی معرفی نشده است.

فیروز یازرلو افزود: ۱۶ هزار و ۸۸۷ نفر برای دریافت وام ازدواج در استان ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۲ هزار و ۹۹۵ نفر وام دریافت کرده، هزار و ۵۵۲ نفر در حال تکمیل پرونده و هزار و ۹۲۸ نفر آماده پرداخت وام از سوی بانک‌ها است.

به گفته وی ۷۷ درصد معرفی شدگان دربافت وام ازدواج استان، تسهیلات گرفته‌اند.

در استان گلستان ۶۳۰ هزار نفر جوان وجود دارد.

گلستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در خود جای داده است که اقتصاد اصلی آنان کشاورزی است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا