مدیرکل صمت گلستان از برپایی پنجمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلو فرش از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه در گرگان خبر داد.

درویشعلی حسن‌زاده اظهارکرد: با توجه به نقش، اهمیت و جایگاه فرش ترکمن و دستباف در سطح کشور و استان گلستان و با هدف حمایت از بافندگان و تولیدکنندگان این حوزه،پنجمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلو فرش از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه در میدان ترمینال-ابتدای جاده آق‌قلا، فروشگاه اسکای‌مون از ساعت ۱۶ الی ۲۱ دایر می‌شود.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه بافندگان و هنرمندان فعال این حوزه ضمن به نمایش گذاشتن دست‌سازه‌های خود،بخشی از تولیدات خود را به فروش می‌رسانند.

مدیرکل صمت گلستان خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر ۳۸ هزار بافنده در استان گلستان فعال هستند که از این تعداد چهارهزارو ۶۰۰ نفربیمه تامین اجتماعی هستند.

وی ادامه داد:بعد از شیوع بیماری کرونا و تصمیم بر رفع تعهد ارزی در سالهای ۹۸ و ۹۹، بازار فرش دستباف و به ویژه فرش ترکمن دچار چالش شد که امید داریم با تغییر دستورالعمل رفع تعهد ارزی بصورت یکساله شاهد بهبود بازار این صنعت در کشور باشیم.

حسن‌زاده گفت: تلاش داریم تا در صورت فراهم بودن زمینه لازم و سرمایه‌گذاری مناسب بتوانیم زنجیره ارزش فرش دستباف را در چند سال آینده در گلستان تکمیل کنیم.

وی بیان کرد: در ۶ ماهه اول امسال دو تن فرش دستباف به ویژه فرش ترکمن به ارزش دلاری، ۵۰ هزار دلار از استان گلستان به مقصد کشورهای مختلف صادر شده‌است.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس