مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از آموزش ۵ هزار دانش آموز در طرح دادرس خبر داد.

قاسم غریب آبادی با اشاره به اقدامات حوزه جوانان استان طی سه ماه نخست سال گفت: با تعاملات و پیگیری‌های صورت گرفته در سطح استان سه هزار و ۹۷۲ نفر جوان ۱۲ تا ۳۵ ساله عضو هلال احمر شده و در سامانه جامع عضویت اعضا و داوطلبان ثبت شده‌اند که اولین گام هلال احمر برای ساماندهی این اعضا برگزاری دوره‌های آموزش همگانی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در ادامه افزود: در قالب طرح دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) برای دانش آموزان پایه هشتم، دوره‌های آموزشی مخاطرات و کمک‌های اولیه در مدارس برگزار شده است.

وی افزود: در این طرح تعداد پنج هزار و ۹۴ دانش آموز دختر و پسر در ۲۰۵ مدرسه استان از آموزش‌های دادرس برخوردار شدند و در المپیاد شهرستانی شرکت کردند. همچنین تیم‌های برتر شهرستان در المپیاد استانی که در تابستان برگزار می‌شود آموخته‌های خود را با رقابتی سالم به اشتراک خواهند گذاشت.

غریب آبادی با بیان اینکه طرح کاربینی عملیاتی که برای آموزش‌های عملی دانش آموزان طرح دادرس از آذر ماه سال گذشته آغاز شده بود، به اتمام رسیده، خاطر نشان کرد: هزار و ۷۰۰ دانش آموز از امکانات، تجهیزات و مراکز امدادی در حوزه امداد و نجات و مرتبط با سرفصل‌های آموزشی بازدید کرده و با وظایف جمعیت هلال احمر در این زمینه آشنا شدند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح آموزشی همتا (هر مربی تربیت ۱۱۲ عضو آماده) در مدارس مقطع ابتدایی از زمستان سال گذشته شروع شد و در خرداد سال جاری به پایان رسید.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر