مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: با توجه به تداوم سرما در استان، پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز بیشتر هم شود و به بالای ۱۷ میلیون مترمکعب برسد.

علی طالبی با اشاره به کاهش دما طی روز‌های اخیر، از افزایش مصرف گاز در این استان تا بیش از شانزده میلیون مترمکعب خبر داد و بر ضرورت مدیریت مصرف تاکید کرد.

او افزود: عمده گاز مصرفی استان گلستان از منابع داخلی تامین می‌شود و مشکلی در این زمینه نیست، اما به منظور پایداری وضعیت، ضروری است مشترکان نکات مدیریتی در مصرف را مدنظر قرار دهند.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان با اشاره به محدود کردن برخی صنایع و ادارات در استان در مصرف گاز طبیعی، اضافه کرد: دمای رفاه در خانه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه است و با تنظیم دمای خانه در این دما می‌توان از اُفت یا قطعی فشار گاز جلوگیری کرد.

طالبی گفت: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد با برچسب انرژی بالا، استفاده از بخاری به جای شومینه، خاموش کردن بخاری یا رادیاتور در اتاق‌های کم رفت وآمد، پوشیدن لباس گرم، نصب پرده‌های ضخیم تر، بستن دریچه‌های کولر و سایر منافذ، کوتاه کردن زمان استحمام و خلوت کردن اطراف رادیاتور‌ها، از جمله راهکار‌هایی است که می‌توان در مصرف گاز صرفه جویی کرد.

او افزود: همچنین با عایق بندی لوله‌های موتورخانه، کم کردن درجه موتورخانه‌ها و آبگرمکن‌های مخزنی، می‌تواند حجم بالایی از مصرف گاز را کاهش داد.

بر اساس اعلام هواشناسی گلستان؛ از چهارشنبه استان گلستان تحت تاثیر سامانه سرد و بارشی دیگری قرار می‌گیرد و فعالیت این سامانه تا جمعه شب تداوم دارد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان