رییس مرکز بهداشت گرگان با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، زدن ماسک و تزریق دوز یادآور واکسن کرونا، گفت: سویه جدید ویروس علائم بالینی مختلفی دارد.

طی روزهای گذشته شاهد افزایش تعداد بستری‌های کرونایی در گلستان هستیم و با توجه به ورود سویه های جدید این ویروس به کشور، رعایت نکات بهداشتی ضرورت دارد.

رئیس مرکز بهداشت گرگان در این خصوص اظهارکرد: سویه جدید کرونا که در کشور مشاهده شده، علائمی بالینی مشابه سویه های گذشته دارد که از آن جمله می‌توان به علائم گوارشی، سردرد، گلودرد و تب اشاره کرد.

محمدرضا زارع افزود: بیماری‌های ویروسی با توجه به خاصیت و ماهیت ویروس‌ها در گستره وسیعی از علائم بالینی نمایان می‌شوند که سویه جدید از گوناگونی بیشتری در علائم و البته سرایت وسیع‌تر برخوردار است.

وی گفت: رعایت ملاحظات بهداشتی، شیوه نامه‌های کنترلی، تزریق دوز یادآور واکسن و زدن ماسک از جمله مباحثی است که باید به طور جدی در دستور کار مردم قرار بگیرد.

زارع افزود: مرکز واکسیناسیون الغدیر، مرکز جامع سلامت در ابتدای جاده قلعه حسن، مرکز سلیمانیان در گرگانجدید و مرکز گل‌ها در گلبرگ یک و همچنین سایر مراکز فعال شهری و روستایی مهیای تزریق واکسن به مردم هستند.

رئیس مرکز بهداشت گرگان گفت: افرادی که دوز اول و دوم را تزریق و از زمان دوز دوم، ۶ ماه می‌گذرد و کسانی که از تزریق دوز سوم آنها ۶ ماه می‌گذرد باید حتماً اقدام به تزریق دوز یادآور واکسن کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر