جمعی از علمای شیعه و اهل سنت شهرستان مرزی گنبدکاووس با تاکید بر اهمیت مشارکت در مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای اثبات دوباره بیعت امت با آرمان‌های انقلاب و رهبری، مردم را دعوت به حضوری پرشور در پای صندوق‌های رای انتخابات ۲۱ اردیبهشت کردند.

مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس طبق نظر علمای این شهرستان بار دیگر تکرار حماسه مشارکت مردم در مرحله نخست این رویداد سیاسی خواهد بود تا به همگان نشان دهند دشمنان و استکبار جهانی سهمی در تصمیم‌گیری برای آینده کشور ندارند.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، انتخابات را یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: مردم با حضور در تمام صحنه‌های سرنوشت ساز از جمله انتخابات مجلس شورای اسلامی برای آینده خود بهترین تصمیم را خواهند گرفت.

آخوند عبدالباسط نوریزاد افزود: انتخابات مظهر اراده ملت است به این معنی که مردم در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور مشارکت دارند و بهترین نماینده را برای شهر و منطقه خود انتخابات می‌کنند.

وی بیان کرد: در آستانه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس از مردم انتظار داریم پرشورتر از گذشته در این رویداد سیاسی شرکت کنند تا بار دیگر مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی بزنند.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد ناامیدی در جامعه با هدف اختلاف‌افکنی میان مردم و حاکمیت، گفت: ملت ایران هیچگاه فریب دشمن را نخواهند خورد و انتظار می‌رود بهتر از گذشته در انتخابات حضور پر رنگ داشته باشند و جواب کوبنده‌ای به دشمنان دهند.

ایران اسلامی مظهر حکومت مردم سالار

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس هم ایران اسلامی را مظهر حکومت مردم سالار دانست و گفت: مردم ایران اسلامی یکی از مبارک‌ترین حکومت‌ها و نظام‌ها را دارند چرا که در طول ۴۵ سال گذشته در حدود ۴۵ انتخابات شرکت کردند.

حجت الاسلام احمدرضا کریمی از مردم خواست همانطور که در مرحله نخست انتخابات محلس دوازدهم درخشیدند در مرحله دوم هم حضور پرشوری داشته باشند تا از حقی که در اختیارشان قرار گرفته بهترین بهره را برای انتخاب اصلح‌ترین فرد ببرند.

وی تاکید کرد: ملت ایران با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای، حمایت و پشتیبانی‌شان از نظام و انقلاب را به اثبات رسانده و دشمنان را از دست‌اندازی به این مملکت ناامید می‌کنند.

حضور در انتخابات نمایش بیعت دوباره ملت با آرمان‌های انقلاب

رییس مرکز اسلامی شعبه گنبدکاووس هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: حضور در انتخابات یک وظیفه ملی و شرعی است یعنی همگی ما از لحاظ شرعی مسوول هستیم تا در این رویداد مهم شرکت کنیم تا بیعت دوباره با آرمان‌های انقلاب، رهبری و شهدا داشته باشیم.

آخوند عبدالباسط قره‌باش افزود: معاندان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کنند که مردم ایران از حکومت خود ناراضی هستند و این نارضایتی، از شرکت نکردن آنان در انتخابات مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: مردم فهیم ایران که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز در تمام انتخابات و مناسبت‌های ملی شرکت داشتند و پایبندی خود به نظام جمهوری اسلامی، آرمان‌های انقلاب و منویات رهبری را ثابت کردند بار دیگر با حضور خود در این دوره از انتخابات پوشالی بودن تبلیغات دشمنان را به اثبات می‌رسانند.

رییس مرکز اسلامی شعبه گنبدکاووس گفت: با توجه به اینکه شرکت در انتخابات و برگزیدن یک فرد اصلح به معنی داشتن کشوری با پشتوانه قوی است باید در انتخابات ۲۱ اردیبهشت مشارکتی پرشور داشته باشیم چرا که رای تک تک ما تیری بر چشم دشمنان نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

امام جمعه گنبدکاووس هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، انتخابات به ویژه انتخابات مجلس را مظهر مردم سالاری دینی برشمرد و گفت: شرکت در این رویداد سیاسی، دینداری است.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: ملت ایران همانگونه که در مرحله نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند در این دوره هم باید حضوری پرشور از خود به نمایش بگذارند.

وی از مردم خواست به دلیل اینکه نامزد مورد نظرشان در مرحله نخست در این دوره حضور ندارد از مشارکت عقب نشینی نکنند و با حضور در پای صندوق‌های رای بهترین فرد را به عنوان نماینده خود راهی مجلس کنند.

امام جمعه اهل سنت روستای ساری بخش گنبدکاووس هم از مردم دعوت کرد در دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت حداکثری داشته باشند.

آخوند عبدالحمید جاهد ابراز امیدواری کرد: مردمی که در دوره‌های گذشته با رای حداکثری ثابت کردند پشتیبان انقلاب هستند، جمعه پیش رو هم به فردی اصلح و مقتدر رای خواهند داد تا در مدت چهار سال حضور خود در مجلس به عنوان نماینده مردم از حق و حقوق آنان دفاع کند.

وی افزود: دشمنان با پررنگ نشان دادن مشکلات اقتصادی که خودشان مسبب آنها هستند تلاش دارند مردم را از صندوق‌ها دور کنند اما به طور قطع ملت ایران بار دیگر با مشارکت در انتخابات حمایت خود از نظام و انقلاب را به رخ جهانیان خواهند کشید.

در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ که با مشارکت ۵۴ درصدی مردم گلستان برگزار شد ۶ نماینده از هفت کرسی این استان در مجلس دوازدهم انتخاب شدند و انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس به دلیل نرسیدن مجموع آرا نامزدهای به حد نصاب یک‌ پنجم مجموع آرا ماخوذه به دور دوم کشیده شد.

مطابق ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، چنانچه در مرحله نخست برای یک یا چند نفر از داوطلبان حداقل یک‌پنجم آرا حاصل نگردید، انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد

«قرجه طیار» با ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و «عبدالحکیم آق‌آرکاکلی» با ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای از حوزه انتخابیه گنبدکاووس به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در این حوزه انتخابیه ۲۳٠ شعبه اخذ رای تدارک دیده شده که ۲٠۳ شعبه آن در بخش مرکزی و شهر گنبدکاووس و ۲۷ شعبه هم در بخش مرزی داشلی برون مستقر خواهد شد.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا