امام جمعه گنبدکاووس با قدردانی از همکاری مردم در برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها ویژه ایام فاطمیه، گفت: این نوع حرکت‌ها به عنوان کار فرهنگی باید در مدارس، دانشگاه‌ها و خانه‌ها نهادینه شود و هرکس به اندازه توان خود برای نشان دادن عشق به ائمه اطهار بسته‌های نذیری توزیع کند.

حجت‌الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گنبدکاووس اظهارداشت: امسال برپایی بیش از ۳۰ موکب و چندین دیگ غذای نذری در کنار ایستگاه‌های صلواتی فضای شهر را خدایی کرد و گوشه‌ای از ولایتمداری مردم این دیار را به نمایش گذاشت.

وی همچنین با قدردانی از استقبال باشکوه ملت ایران از شهدای گمنام در چند روز اخیر، گفت: ۴۰۰ شهید گمنام هفته اخیر مهمان ملت ایران بودند و با استقبال باشکوه مردم در نقاط مختلف کشور تشییع و خاکسپاری شدند و شکوه حاکم بر این مجالس که تلاش دشمن برای در سکوت خبری برگزار شدن آنها بی‌اثر ماند، افتخاری دیگر را در تاریخ ایران اسلامی به ثبت رساند.

امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد: تشییع و خاکسپاری پیکر پاک شهدا در هر نقطه‌ای به دلیل جایگاه بالای آنان باعث باطل کردن فتنه‌های دشمنان خواهد شد و بر اتحاد و همدلی مردم می‌افزاید.

حجت‌الاسلام ترابی با گرامیداشت ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، گفت: رهبر معظم انقلاب حماسه خلق شده توسط مردم آگاه و با بصریت ایران اسلامی در این روز را دست عنایت خداوند و شبیه فتح خرمشهر می‌داند چرا که ملت با احساس درونی خود برای دفاع از آرمان‌های ایران اسلامی و حمایت از ولایت فقیه به خیابان‌ها آمدند و باعث خنثی شدن فتنه‌های دشمن شدند.

وی اظهارداشت: دشمنان از دهه ۸۰ جنگ فرهنگی خود را در کشور آغاز کردند و همچنان این جنگ توسط عده‌ای با الگوبرداری از خارجی‌ها، درس گرفتن از کسانی که مروج دموکراسی آمریکایی هستند و یادگرفتن از کسانی که در شکل دهی انقلاب‌های رنگی درست داشتند، ادامه دارد.

مردم باید با روحیه دفاع مقدس توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند

امام جمعه گنبدکاووس افزود: دشمنان در خیال خود ایران را به مانند گرجستان و اوکراین می‌بینند و فکر می‌کنند با تشویق جوانان برای حضور در کف خیابان‌ها و ایجاد ناامنی می‌توانند نظام جمهوری اسلامی را از پای درآوردند در صورتی که این نکته را فراموش کرده که روحانیت و انقلابیون ایران خودشان استادکار تغییر و تحول فرهنگی و مدیریت کارهای فرهنگی هستند.

حجت الاسلام ترابی بیان کرد: مهمترین علت برگزاری هر ساله مراسم ۹ دی به عنوان نماد بصیرت و میثاق ملت با رهبری، این است که هنوز کارزار فرهنگی دشمنان علیه ایران ادامه دارد و مردم باید با روحیه دفاع مقدس توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی با اشاره به التهابات بازار ارز، خطاب به نمازگزاران گفت: بدانید شکل‌گیری این التهابات یک جنگ ارزی تکمیل کننده پازل جنگ ترکیبی دشمن است و به لطف خداوند با تغییر رییس کل بانک مرکزی و اعلام اینکه هر چقدر ارز برای واردات اقلام ضروری کارخانجات و صنعت لازم است با نرخ نیمایی زیر ۳۰ هزار تومان تامین خواهد شد یک ریزش روشنی در بازار ارز اتفاق می‌افتد.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به چند مورد از ویژگی‌های شاخص وی اشاره کرد که از جمله آن «امام حسینی (ع) بودن، تواضع و ارادت نسبت به ولایت فقیه و رهبری داشتن، همواره آماده مقابله با فتنه‌ها بودن، کارها را با نیت خدایی انجام دادن و خود را سرباز ولایت دانستن» است.

حجت الاسلام ترابی افزود: ملت ایران به لطف خداوند و الگوگیری از ویژگی‌های سردار سلیمانی توانستند در حوادث سه ماه اخیر پیروز میدان باشند و دست منافقان و افراد خود فروخته را رو کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا