بهره‌برداری از پنج پروژه شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومان در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس آغاز شد.

در این مراسم که روز دوشنبه در ایستگاه ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت فجر گنبدکاووس برگزار شد، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان گفت: امسال این شرکت برای دهه فجر ۱۱ پروژه آماده بهره‌برداری به ارزش ۲۶۲ میلیارد تومان دارد که پنج طرح بزرگ آن به ارزش ۲۳۰ میلیارد تومان مختص گنبدکاووس است.

کوروش موسوی تاکامی افزود: ایح‌ها شامل احداث ۲ خط ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت، احداث فونداسیون خط ۶۳ کیلوولت و ساخت خطوط اطراف ایستگاه ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت فجر گنبدکاووس و همچنین افزایش ظرفیت پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت داشلی‌برون است.

وی بابیان اینکه با افتتاح این پروژه‌ها پایداری شبکه برق در گنبدکاووس و نواحی شرقی گلستان افزایش می‌یابد، اضافه کرد: در سال‌های قبل نوسانات و ضعف ولتاژ برق دراین منطقه زیاد بود به همین علت اقدامات خوبی برای رفع آن توسط شرکت توانیر انجام شد.

موسوی تاکامی ادامه داد: تابستان امسال خاموشی خاصی در گنبدکاووس و شرق گلستان نداشتیم و با پروژه‌های افتتاح شده امروز و برخی طرح‌هایی که در کوتاه، میان و بلند مدت در دست اقدام داریم، در سال‌های آینده هم قطع برق نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با بیان اینکه علاوه بر پروژه‌های افتتاحی، این شرکت هزار و ۹۷۵ میلیارد تومان پروژه دیگر هم در استان گلستان دارد که در دهه فجر عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود، بیان کرد: به زودی با رفع مشکل معارضین زمین، عملیات احداث ایستگاه ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت آزادشهر شروع می‌شود.

وی افزود: مصوبه احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در منطقه مینودشت هم اخذ شده که در صورت تامین زمین ۳۰ هکتاری عملیات احداث آن آغاز خواهد شد ضمن اینکه با اعتبارات سفر اسفند پارسال رییس جمهور به گلستان، ظرفیت نیروگاه برق علی آباد کتول از ۹۵۰ مگاوات به هزار و ۴۷۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

موسوی تاکامی اضافه کرد: در نیروگاه مینودشت مخازن ذخیره سوخت جایگزین تا ۶۰ روز احداث خواهد شد تا مشکلی در تامین برق مردم و واحدهای تولیدی و صنعتی منطقه شرق گلستان ایجاد نشود.

وی همچنین از تلاش برای تعویض خط ۱۲۰ کیلومتری انتقال برق از گنبدکاووس به مراوه‌تپه هم خبر داد و گفت: باتوجه به هزینه ۵۰۰ میلیارد تومانی مورد نیاز این طرح از نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم در تامین منابع آن در بودجه سال آینده مساعدت کنند.

به گفته موسوی، دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به رفع مشکلات دربخش های مختلف از جمله برق دارد.

فرماندار گنبدکاووس هم در این مراسم با قدردانی از اهتمام شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در تامین برق پایدار برای مردم، گفت: با تلاش‌های مجموعه شرکت توانیر، در تابستان امسال برخلاف سال‌های قبل حتی یک ساعت هم قطع برق نداشتیم.

مهدی دهرویه همچنین با قدرانی از پیگیری‌های “امانقلیچ شادمهر” نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی جهت رفع مشکلات برق این شهرستان، ابراز امیدواری کرد تا با اجرای طرح‌های شرکت برق منطقه‌ای، برق پایدار برای مردم و واحدهای تولیدی و صنعتی گلستان تامین شود.

وی بابیان اینکه گلستان در بخش زیرساخت‌ها از جمله حوزه برق مشکلات زیادی دارد، اضافه کرد: امروز همه مدیران وظیفه داریم این کمبودها را برای هموار کردن مسیر رشد و توسعه منطقه رفع کنیم ضمن اینکه دولت سیزدهم هم اهتمام ویژه‌ای به این استان دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا