مدیرکل گمرکات گلستان گفت: درآمد وصولی گمرکات گلستان طی دو ماهه نخست سال ۶۵۶ میلیارد و ۷۲۱ میلیون ریال بوده است.

شهریار شهریاری اظهارکرد: در دو ماهه نخست امسال، ۷۵ میلیون و ۶۹۹ هزار کیلوگرم کالا به ارزش بیش از ۴۱ میلیون و ۵۴۷ هزار دلار از گمرکات گلستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش دلاری ۱۲ درصد افزایش و از نظر وزنی ۱۷ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل گمرکات گلستان افزود: بیشترین اقلام صادراتی از گمرکات گلستان پنیر، خوراک آبزیان، پلی استایرن، لوله‌ها و پروفیل، تخم مرغ، خرما، نئوپان، ید، میله‌های آهن و روکش سیم و کابل بوده است.

وی بیان کرد: بیشترین کشورهای مقصد صادراتی هم به ترتیب شامل ترکمنستان، قزاقستان، عراق، ازبکستان، فدراسیون روسیه،، رومانی، افغانستان، ارمنستان، بلغارستان، تاجیکستان و هند بوده است.

شهریاری گفت: همچنین طی این مدت، بیش از ۱۴ میلیون و ۶۳۶ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۱۹ میلیون و ۸۱۷ هزار دلار از گمرک مرزی اینچه برون وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۶۰۱ درصد افزایش و از نظر ارزشی ۴۵۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات گلستان توضیح داد: در مدت مشابه سال قبل، دو میلیون و ۸۸ هزار کیلوگرم کالا به ارزش بیش از سه میلیون و ۶۰۲ هزار دلار واردات انجام شده بود.

وی اضافه کرد: عمده ترین کالاهای وارداتی فوتس اویل، روغن خام سویا، کک نفت، تجهیزات گلخانه، دیزل ژنراتور، پارچه و جو دامی بوده که از ترکیه، انگلستان، قزاقستان، چین، فدراسیون روسیه، تایوان ایالت چین، تاجیکستان، استرالیا، دانمارک و ازبکستان وارد شده است.

شهریاری گفت: در دو ماهه سال جاری، ۵۳۱ اظهارنامه به وزن ۱۰ میلیون و ۱۳۸ هزار کیلوگرم کالا و ارزش ۵۹ میلیون دلار از گمرک مرزی اینچه برون صادر شده است که این آمار نسبت به سال قبل از نظر وزن ۳۰۰ درصد و از نظر ارزش دلاری ۷۸۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات گلستان بیان کرد: درآمد وصولی گمرکات استان طی دو ماهه نخست سال ۶۵۶ میلیارد و ۷۲۱ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۱۹۴ ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هزار و ۴۱۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر