محمدرضا عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: با فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه از غرب تا شرق استان بارندگی مناسبی رخ داد و شرایط برای زراعت فراهم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان : محمدرضا عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: با فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه از غرب تا شرق استان بارندگی مناسبی رخ داد و شرایط برای زراعت فراهم است.

او افزود: کشاورزانی که هنوز اقدام به کشت نکرده اند در اولین فرصت به نزدیک‌ترین مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کنند و بذور اصلاح شده و کود‌های شیمیایی را برای کشت دریافت کنند.

عباسی ادامه داد: در منطقه شمالی استان که شامل کلاله، مراوه تپه و آق فلا و بخشی از گمیشان می شود بارندگی نسبت به جنوب استان کمتر بوده است، اما شرایط برای کشت فراهم است و کشاورزان می‌توانند با ادوات موجود اقدام به کشت کنند.

او با اشاره به کشت انتظاری برای مناطق شمالی و کم آب استان گفت: در این روش بذر به زیر خاک می‌رود و با اولین بارندگی موثر بذر سبز می‌شود و اگر کشاورزان بخواهند در انتظار باران موثر باشند عملا دو تا ۳ هفته زمان کشت به تاخیر می‌افتد پس بهتر است از این روش کشت بهره ببرند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان