نفرات برتر جشنواره عکاسی از طبیعت استان گلستان همزمان با گرامیداشت هفته زمین پاک (۲ تا ۹ اردیبهشت) با برگزاری آیین اختتامیه این رخداد فرهنگی در شهرستان گنبدکاووس تجلیل شدند.

دراین آیین که روز یکشنبه در ساختمان بنیاد علمی دکتر بسکی گنبدکاووس برگزار شد، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: این کانون در فرهنگ سازی و مشارکت قشر کودک و نوجوان برای زمین پاک نقش اساسی دارد.

الهه غیناقی افزود: تحقق فرهنگ‌سازی در حوزه‌ طبیعت و زمین پاک در سایه مشارکت والدین در کنار کودکان و نوجوانان میسر خواهد شد.

وی اضافه کرد: نگاه خلاقانه کودکان و نوجوانان به حفاظت از محیط زیست و تقویت دید این قشر با برگزاری جشنواره‌های مختلف علمی، فرهنگی و آموزشی مورد توجه کانون در سال جاری است.

غیناقی ادامه داد: با امضای تفاهم نامه همکاری بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و محیط زیست استان گلستان کارگاه‌های متمرکز برای رده‌های سنی مختلف این قشر در خانه‌های محیط زیست برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان همچنین گفت: روز جهانی زمین پاک یکی از رویدادهای مهم فرهنگی است که هر ساله در تمام جهان برای نشر، ترویج و توسعه آگاهی و آموزش در مورد مسایل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ پاسداری از زمین برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: حفظ محیط زیست به ویژه کاهش پلاستیک موضوع مهمی است که باید به جای استفاده از آن فرهنگ استفاده از جایگزین‌های مناسب با اطلاع‌رسانی و تشویق صورت گیرد.

غیناقی افزود: جشنواره عکاسی طبیعت هم در راستای این مهم باهدف به تصویر کشیدن «حال خوش زمین» با محوریت مناظر طبیعی مانند جنگل‌ها، درختان، بهار، اثر انسان بر محیط زیست، جنگل‌های هیرکانی، تنوع گونه حیوانات، پرندگان خاص و گونه های گیاهی برگزار شد.

وی یادآور شد: ۱۹۲ شرکت کننده دختر و پسر گلستانی در این جشنواره شرکت و ۸۲۰ اثر از نقاط مختلف استان ارسال کردند.

معاون مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان هم در این آیین گفت: «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» شعار امسال هفته زمین پاک است که متناسب با آن افزون بر ۶۰ ویژه برنامه‌ درسطح استان برگزار می‌شود.

به گفته عبدالوحید ریاضی فر، دوره مدیریت پسماند، کارگاه آموزش تفکیک زباله از مبدا، تقدیر از پاکبانان و برگزاری نشست‌های تخصصی از جمله این ویژه برنامه‌ها خواهد بود.

در این جشنواره، سلوی قربانی از گنبد، فاطمه زهرا دلدار از گنبد، هلیا اسماعیل زهی از کلاله، پندار فرامرزی از مینودشت، ابوالفضل قلعه قافی از دلند، محمد جواد قربانی از گنبد نفرات برتر رده سنی ۹ تا ۱۱ سال را کسب کردند.آرتین گرگانی از گنبدکاووس، سما ممشلی از مینودشت، نسا آرش از گنبدکاووس، الناز ناظری از کلاله، آرشام رجب زاده و ثنا مهدوی از گنبدکاووس نفرات رده سنی ۱۲ تا ۱۴ سال شدند.آ

آرش بهره بردار از کلاله، سارا زمانی از گنبد، نجمه قربانی از گنبد، احسان ستاری از گنبد، خاطره قورچائی از گنبد و عمران دیادین از کلاله نفرات برتر رده سنی ۱۵ تا ۱۷سال جوایز این سن را کسب کردند

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا