رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از دسترسی ۲۰ میلیون نفر به شبکه فیبرنوری تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

محمداحسان خرامید در نشست خبری در گرگان در آستانه افتتاح پروژه ملی فیبررسانی به منازل، کسب و کار‌ها و مدارس در سفر آتی رئیس جمهور به گلستان اظهار کرد: پوشش دسترسی ایرانیان به شبکه فیبرنوری تا پایان دولت سیزدهم به ۲۰ میلیون نفر خواهد رسید.اکنون چهار میلیون و ۵۹۳ هزار و ۷۰۰ نفر از مزایای فیبرنوری استفاده می‌کنند که این رقم تا پایان امسال به هشت میلیون نفر خواهد رسید.

وی یادآور شد: بهره‌مندی از فناوری نوین و استفاده از اینترنت پرسرعت تا حدود هزار مگابیت از اهداف اجرای طرح ملی فیبررسانی است.

خرامید اضافه کرد: هم اکنون فیبررسانی در ۲۶ استان و ۱۴۱ شهر انجام شده و گسترش آن در بقیه شهر‌ها در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در برخی استان‌ها همچون گلستان یک اپراتور و در برخی استان‌ها و حتی شهر‌های بزرگ چندین اپراتورو عملیات فیبررسانی را انجام می‌دهند.

وی گفت: گلستان اولین استان کشور است که این پروژه ملی را در تمامی ۳۷ شهر انجام داده و قرار است این طرح با حضور رییس جمهور افتتاح شود.

خرامید افزود: در مجموع هزار و ۳۱۳ کیلومتر فیبررسانی شهری و بین‌شهری با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در کشور انجام شده است.

وی در خصوص اینترنت روستایی (USO) گفت: دولت سیزدهم تاکنون برای پنج هزار و ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار زیرساخت‌های واگذاری اینترنت پرسرعت را انجام داده و بستر ارائه آن را فراهم کرده است.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان