رئیس کل دادگستری گلستان از برگزاری همایش آموزشی برای نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی با هدف آشنایی با قوانین انتخابات و تبلیغات خبر داد.

حیدر آسیابی در چهاردهمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان در گرگان گفت: این همایش یک روزه فردا برگزار می‌شود و نامزد‌ها با قوانین تبلیغات انتخاباتی و مصادیق جرایم انتخاباتی آشنا می‌شوند.

آسیابی افزود: کتابچه باید‌ها و نباید‌های انتخاباتی هم تدوین شده است و در اختیار نامزد‌ها قرار می‌گیرد.

وی گفت: شفافیت مالی تبلیغاتی و جلوگیری از ایجاد تفرقه قومی و مذهبی از مواردیست که در این ایام به صورت ویژه بر آن تاکید داریم و رصد خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان از نامزد‌ها خواست: در تبلیغات اخلاق و قانون را مدنظر قرار دهند و از تخریب سایر کاندیدا‌ها و ایجاد تفرقه قومی و مذهبی پرهیز کنند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان هم در این جلسه گفت: از فردا تا ۳۰ بهمن بررسی به شکایت داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها در هیئت نظارت استان تایید شده است، اما از سوی شورای نگهبان رد شده اند، بررسی می‌شود و نتیجه نهایی اول اسفند به داوطلبان اعلام خواهد شد.

حمیدرضا بهمنی نژاد گفت: فرصت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مجلس خبرگان از ۲۵ بهمن به مدت ۱۵ روز آغاز می‌شود و تا ۹ اسفند ادامه دارد.

وی افزود: از سوم اسفند تا ساعت هشت صبح روز دهم اسفند هم، فرصت تبلیغات نامزد‌های مجلس شورای اسلامی است.

محمود اسپانلو دادستان مرکز استان هم در این جلسه از رصد فعالیت‌های تبلیغاتی نامزد‌ها خبر داد و گفت: همراهی مقامات اجرایی با نمایندگان فعلی مجلس در مراسم‌ها به ویژه میز‌های خدمت نیز از مصادیق فعالیت زودهنگام تبلیغاتی محسوب می‌شود.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان