استاندار گلستان گفت که به علت نگرانی از شیوع بیشتر کرونا و سویه دلتای این ویروس، علاوه بر منع ورود خودروهای غیربومی و جلوگیری از خروج خودروهای بومی به استان‌های دیگر، در این هفته نمازهای عیدقربان و جمعه و دعای عرفه در گلستان برگزار نخواهد شد.

باتوجه به اطلاعیه جدید صداوسیما در عصر روز سه شنبه مقرر شد نماز عید قربان در همه شهرها برگزار شود و لذا اطلاعیه قبلی و مشروح خبر که در ذیل می آید بی اثر خواهد بود.

 

هادی حق‌شناس روز سه‌شنبه در جلسه فوق‌العاده ستاد استانی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا اظهار داشت: همچنین تا زمان اتمام پیک پنجم، هیچ برگه ترددی از سوی فرمانداری‌ها برای عبور و مرور خودروها صادر نخواهد شد و مجوزهای قبلی نیز باطل اعلام می شود.

وی بیان داشت: تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های مربوطه در خصوص فعالیت مشاغل در ۱۳ شهرستان قرمز استان لازم‌الاجرا بوده و گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ و پاساژها از عصر امروز مجاز به فعالیت نخواهند بود.

استاندار گلستان تاکید کرد: ممنوعیت ورود و خروج و فعالیت مشاغل تا شنبه آینده در استان اعمال خواهد شد و پس از آن در صورت افزایش بیماران و شدت ابتلا در خصوص روند فعالیت‌ها تصمیم‌گیری می شود.

حق‌شناس اضافه کرد: گلستان آماده اضافه کردن ۵۰۰ تخت بیمارستانی دیگر به جمع سه هزار تخت فعلی مورد استفاده بیماران کرونایی است اما از سوی دیگر با روند فعلی ابتلا پیش بینی می شود با کمبود دستگاه ونتیلاتور در استان مواجه شویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان نیز در این جلسه گفت: شاخص بستری بیماران کرونا در استان به ازای هر صد هزار نفر به پنج نفر رسیده و از وضعیت قرمز عبور کرده است.

در وضعیت قرمز شاخص بستری بیماران کرونایی سه نفر به ازای هر صدهزار نفر جمعیت است.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: میزان بستری بیماران کرونایی گستان به ۲۰۰ نفر در روز رسیده و با توجه به شیوه‌های درمان و تجربیات مقابله با این ویروس در مراکز درمانی، در کنار ۹۸۷ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان روزانه افزون بر ۴۰۰ نفر به صورت سرپایی در بیمارستان‌ها درمان می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از مجموع ۱۳ شهرستان دارای وضعیت قرمز گلستان، گرگان، بندرگز، رامیان، آزادشهر، مینودشت و کلاله در وضعیت سیاه و وخیم شیوع این بیماری قرار دارد و فقط وضعیت شیوع کرونا در گمیشان نارنجی است.

  • منبع خبر : ایرنا