مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس از واگذاری زمین برای ساخت مسکن به ۲۹۳ جوان مناطق روستایی این شهرستان مرزی در راستای طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و بیان داشت: این اراضی با کاربری مسکونی و با قیمت مصوب دولتی به جوانان فاقد خانه تحویل شده است.

مرتضی صابری افزود: مساحت اراضی واگذار شده به جوانان مناطق روستایی گنبدکاووس برای ساخت مسکن در مجموع ۷۳ هزار و ۲۵۰ مترمربع است.

وی میانگین قطعات واگذار شده برای ساخت مسکن جوانان روستایی را ۲۵۰ مترمربع اعلام کرد و اظهارداشت: اراضی واگذار شده در محدوده بافت و طرح هادی روستاها قرار داشته و عملیات آماده سازی (انجام زیرساخت‌ها) آن نیز انجام شده است.

صابری اضافه کرد: در آخرین مورد از واگذاری زمین برای ساخت مسکن جوانان در روستاهای گنبدکاووس ۳۴ هزار مترمربع زمین به ۱۳۶ نفر واگذار شد.

مدیر بنیاد مسکن گنبدکاووس ادامه داد: این اراضی در چهار روستای «تنگلی، سلاق تاج محمد، سلاق نوری و غراوی لر» درحال تحویل به متقاضیان است.

صابری با بیان اینکه اراضی قطعه‌بندی شده در قالب قرعه‌کشی به متقاضیان تحویل می‌شود، ادامه داد: افرادی که زمین تحویل گرفتند باید ظرف حداکثر ۶ ماه نسبت به تشکیل پرونده (اخذ پروانه ساخت) احداث مسکن اقدام کنند.

وی گفت: این نهاد نیز برای ساخت مسکن در مناطق روستایی با معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه تا سقف سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، اقدام می‌کند.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا