استاندار گلستان این محدوده جغرافیایی را جزو چهار استان گرفتار مشکل تنش آبی عنوان کرد و گفت: هیات دولت اعتبارات ویژه‌ای را برای رفع این مشکل مصوب کرده است.

علی‌محمد زنگانه در دیدار با مدیر امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه پیگیر رفع تنش آبی این استان شد.

وی با اشاره به پروژه سد نرماب، بر ضرورت تسریع در اجرای این پروژه که آب شرب بهداشتی ۵۳۵ هزار نفر از مردم شرق استان را تامین و تضمین می‌کند، تاکید شد.

استاندار گلستان گفت: مشکلات تنش آبی در استان گلستان جدی است و باید با همکاری سازمان برنامه و بودجه پروژه‌های عملیاتی تامین کننده آب شرب پایدار با سرعت بیشتری اجرا شود.

زنگانه یادآور شد: پروژه شیرین سازی آب دریا برای تامین آب آشامیدنی پایدار مردم غرب استان ضروری است و با موافقت سازمان برنامه و بودجه صندوق بازنشستگی کشوری آمادگی سرمایه‌گذاری در این پروژه را دارد.

مدیر امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تلاش ما رفع مشکلات تنش آبی در گلستان است و می‌کوشیم با توجه به پروژه های عملیاتی این مشکلات را با سرعت بیشتری مرتفع سازیم.

فرخ مسجدی در این دیدار افزود: میزان بهره‌گیری از آب‌های زیرزمینی در تامین آب شرب مردم گلستان بسیار بالاست و استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای تامین آب آشامیدنی پایدار در این استان ضروری است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا