معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: با هدف تسریع در مطالعات و عملیات اجرایی، راه‌آهن اینچه برون از مسیر گرگان به آزادشهر، شاهرود و طبس متصل می شود.

سید محمد دهنوی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در راستای اتصال خط ریلی اینچه برون آزادشهر مقرر شد با هدف کاهش زمان مطالعه و اجرای سریعتر پروژه این مسیر ریلی از گرگان به آزادشهر و سپس به شاهرود و طبس متصل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: مطالعات اولیه و فاز صفر مطالعاتی در محور آزادشهر به شاهرود به اتمام رسیده و در بخش مربوط به مطالعات اتصال خط آهن گرگان به آزادشهر تصمیم بر آن است تا از مطالعاتی که در پروژه اتصال ریلی گرگان به مشهد (در محدوده گرگان تا آزادشهر) تهیه شده، استفاده شود که این موضوع، سبب صرف جویی زمان خواهد شد.

دهنوی گفت: پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوز ماده ۲۷ برای این پروژه در حال اقدام است تا ردیف و منابع مالی لازم برای این پروژه در زمان قانونی تخصیص یابد.

وی ادامه داد: اساسنامه منطقه آزاد تجاری اینچه برون گنبدکاووس تایید شده و اجرای آن با سرعت در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان بیان کرد: پیگیری مساله پترو شیمی استان که یکی از مطالبات مردم بود و ۱۷ سال بلاتکلیف مانده بود با پیگیری استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس و مسئولان بالادستی بالاخره تعیین تکلیف شده و سرمایه گذار آن مشخص شده است و افزایش سرمایه مجتمع پتروشیمی گلستان در جلسه پیش‌روی مجممع عمومی بورس اجرائی می شود.

گفتنی است، پیشتر اعلام شده بود که مسیر ریلی اینچه برون به آزادشهر از گنبدکاووس عبور می کند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر