شهردار گنبدکاووس از تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه ۵۳۰ میلیارد تومانی این نهاد خدماتی در سال قبل خبر داد و گفت: ۷۵ درصد بودجه شهرداری در بخش عمرانی هزینه شد و این رویکرد در سال جاری هم ادامه خواهد داشت.

سیدعلی اصغر موسوی روز پنجشنبه در نشست خبری که رییس شورای اسلامی این شهر هم حضور داشت، اظهارکرد: سال گذشته اقدامات عمرانی خوبی از جمله در بخش بهسازی و نوسازی مبلمان و معابر شهری، خرید تجهیزات و امکانات شهری و تکمیل برخی پروژه‌های عمرانی انجام شد.

وی، تکمیل مجموعه فرهنگی و ورزشی شامل ۲ استخر جداگانه ویژه بانوان و آقایان، خرید ساختمان شماره ۲ شهرداری به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان که بابت آن املاک داده شد و تکمیل پارکینگ خیابان خیام و واگذاری آن به بخش خصوصی را از پروژه‌های انجام شده توسط شهرداری گنبدکاووس در سال قبل برشمرد.

موسوی اضافه‌ کرد: تکمیل بوستان «بسکی»، شروع به ساخت ساختمان مرکزی شهرداری و بهسازی پارک داریوش که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ساخت بوستان ویژه بانوان با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر اقدامات عمرانی شهرداری گنبدکاووس است که در دستور کار امسال این نهاد قرار دارد.

شهردار گنبدکاووس همچنین با اشاره به ارتقای درجه شهرداری از ۹ به ۱۰ و صدور مجوز ۲ سازمان از سوی وزارت کشور، بیان کرد: به‌زودی مجوز دو منطقه‌ای شدن شهرداری ابلاغ و اجرایی می‌شود.

وی افزود: دو منطقه شهرداری با تصمیم اعضای شورای شهر گنبدکاووس در قالب دو منطقه شمالی یا جنوبی و یا شرقی و غربی فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: رویکرد شهرداری گنبدکاووس در کنار مباحث عمرانی توجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی نیز می باشد.

موسوی افزود: طرح تفکیک زباله با شیوه جدید نیز بزودی در گنبدکاووس آغاز خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس هم در این جلسه با تبریک در پیش بودن ۹ اردیبهشت سالروز تشکیل شوراها، گفت: با تلاش اعضای این شورا به عنوان شورای نمونه استان گلستان برگزیده شد و قرار است در مراسم ملی در وزارت کشور تجلیل شود.

رسول پایدار افزود: شورای شهر گنبدکاووس در دوره جدید (ششم) در مجموع هزار و ۳۲۵ جلسه برگزار کرده که حاصل آن هزار و ۸۸۵ مصوبه بوده است ضمن اینکه ۱۲۳ جلسه هم توسط پنج کمیسیون تخصصی این شورا برگزار شده است.

در این نشست به سوالات خبرنگاران هم از سوی شهردار و رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس پاسخ داده شد.

گنبدکاووس با حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت و ۲۸ کیلومتر مربع وسعت، دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا