در پایان این نشست خبری، از پوستر «هفته قرآن و عترت استان گلستان» رونمایی به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان : «محمد رعیت» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در نشستی با اصحاب رسانه ی استان گلستان، برنامه های هفته قرآن و عترت استان گلستان را در صبح روز چهارشنبه ۴ اسفند ماه تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، «محمد رعیت» ضمن قدردانی از اصحاب رسانه که در پوشش فعالیت های جامعه ی هدف فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همواره ساعی و حامی بوده اند، گفت: تقویت گفتمان و هویت اسلامی ایرانی در سطوح مختلف جامعه، شناسایی و معرفی استعدادها و دستاوردهای قرآنی استان، توانمند سازی و شبکه سازی فعالان قرآن و عترت و هم افزایی و ایجاد ارتباط و تعامل هدفمند بین نهادها و دستگاه های قرآنی و فرهنگی استان از جمله اهداف شاخص برپایی هفته قرآن و عترت استان گلستان است.

رعیت در ادامه با اشاره به اینکه این رویداد به صورت ستادی برپا می شود؛ گفت: این رویداد قرآنی به همت و همدلی دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، جامعه المصطفی (ص)، ادارات کل آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی،سپاه نینوا استان، مرکز بزرگ اسلامی، اتحادیه موسسات و تشکل های قرآنی، جبهه فعالان قرآنی و صدا و سیمای مرکز گلستان برپا خواهد شد.
وی سپس افزود: خانواده و سبک زندگی اسلامی و ایرانی با تاکید بر سیره اعظم (ص) و ائمه معصومین (ع)، عفاف و حجاب، مکتب شهید سلیمانی و ایثار و مقاومت، نماز و نیایش و … در قالب جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی و هنری برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: جشنواره نقاشی خط و خوشنویسی در بندرگز، شعر در کردکوی، فیلم کوتاه و مستند در علی آباد کتول، نقاشی در مینودشت، نمایش در گنبدکاووس و جشنواره رسانه ای شامل تیتر، گزارش، مصاحبه، عکس خبری، موشن گرافی، تایپوموشن و پادکست برای گرگان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: هفته قرآن و عترت از تاریخ ۱۰ تا ۱۶ اسفند ماه پیش بینی شده است و مهلت ارسال آثار به جشنواره ها تا ۳۱ فروردین و داوری جشنواره ها برای ۱۰ اردیبشت ماه و اختتامیه استانی به صورت متمرکز در ۲۰ اردیبشت ماه سال آینده در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

رعیت برپایی نمایشگاه قرآن و عترت از ۹ تا ۱۶ اسفند ماه را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد و گفت: رونمایی از المان های قرآنی، برگزاری محافل و کرسی های تلاوت قرآن با عنوان کاروان قرآنی وحدت در مبعث نبوی، نشست ها و کارگاه های تربیتی آموزشی و هنری و قرآنی با محوریت قرآن و عترت، اجرای نمایش های خیابانی و پرفورمنس موضوعی،اکران فیلم های قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی و سرود و نغمات قرآنی از جمله برنامه هایی است که در هفته قرآن و عترت و نیز تا پیش از آیین اختتامیه پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

رعیت ادامه داد: در محدوده زمانی ۷ تا ۱۲ اسفند ماه با حضور قاریان ممتاز استانی، ملی و بین المللی و گروه تواشیح کشوری، ۲ برنامه متمرکز در امام زاده عبدالله گرگان و امام زاده یحیی بن زید گنبدکاووس و حدود ۱۱ کرسی تلاوت و تفسیر در شهرستان ها و روستاهای مرزی برپا خواهد شد.

وی سپس به نشست های قرآن و عترتی تخصصی جامعه المصطفی (ص) در این بازه ی زمانی اشاره کرد و افزود: حمایت از مقالات و پایان نامه ها و کتب با موضوعات خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی، پویش های مردمی و دیدار و تجلیل از قاریان، حافظان و خادمان و اساتید و هنرمندان و خانواده های شهدای قرآنی از دیگر برنامه هایی است که پیش بینی شده اند.
گفتنی است؛ در پایان این نشست خبری، از پوستر «هفته قرآن و عترت استان گلستان» رونمایی به عمل آمد.

 

نشست خبری «هفته قرآن و عترت استان گلستان» برگزار شد

  • منبع خبر : به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان