معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان از تولید ۳۰ میلیون گل و گیاه زینتی در استان خبر داد.

فرهانی گفت: طی یک سال، ۳۰ میلیون گلدان، شاخه و اصله، انواع گل وگیاهان زینتی، گل‌های شاخه بریده، فصلی، آپارتمانی و درختچه‌های زینتی، تولید شد.

او ادامه داد: سطح مراکز تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی استان در حال حاضر ۶۵ هکتار است که از این میزان ۲۰ هکتار آن زیر پوشش گلخانه و ۴۵ هکتار آن فضای باز است.

فرهانی افزود: عمده تولیدات گلخانه‌های گل و گیاه زینتی استان شامل انواع گیاهان آپارتمانی مانند سانسوریا، آگلونما، پتوس ها، زامینیلیا، شامادور و بنجامین است.

او گفت: انواع گل‌های شاخه بریده مانند استرلیتزیا، نرگس بوی ایران، نرگس هلندی و آنتوریوم، انواع درختچه‌های زینتی، انواع کاکتوس ها، گل‌های فصلی و نشایی مانند همیشه بهار، جعفری و بنفشه از دیگر محصولات تولیدی و پرورش یافته در استان به شمار می‌روند.

فرهانی گفت: محصولات تولیدی مراکز تولید و پرورش گل علاوه بر مصرف داخلی استان به سایر نقاط کشور و مراکز استان‌ها ارسال می‌شود.

او گفت: پرورش، تولید و فروش محصولات گلخانه‌ای درآمد خوبی را عاید تولیدکنندگان کرده و با توجه به ارزش افزوده بالا از فعالیت‌های اقتصادی سود آور به شمار می‌رود.

فرهانی گفت: تولید محصولات گلخانه‌ای در زیر پوشش، بهره وری آب را تا ۱۰ برابر افزایش داده و با ایجاد اشتغال پایدار کمک شایانی به معیشت خانوار شاغل در این بخش می‌کند. او گفت: در سطح ۶۵ هکتاری گلخانه‌های موجود، بیش از ۸۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان