فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای و سازمان یافته خرید و فروش قاچاق آرد در این استان خبر داد.

سردار سرتیپ‌دوم ستاد محمدسعید فاضل‌دادگر روز پنجشنبه در این خصوص اظهارداشت: اعضای این باند که به صورت تمام حرفه‌ای و سازمان یافته در حال خرید و فروش آرد دولتی (قاچاق آرد) در سطح استان‌های گلستان و مازندران بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی بیان کرد: در تحقیقات تخصصی به عمل آمده مشخص شد اعضای این باند با تهیه آرد به قیمت پایین از نانوایی‌ها اقدام به فروش آن به قیمت آزاد به کارخانه‌ها، قنادی‌ها و مرغداری‌ها جهت مصارف طیور می‌کردند.

وی تصریح کرد: پس از انجام هماهنگی‌های لازم در پایان همه اعضای این باند و محل دپو (انبار)، همدستان، راننده‌های حمل بار، نانواها، دلالان خرید آرد، محل تخلیه و کارخانه متخلف، خریدار آرد قاچاق و خودروهای مورد استفاده در قاچاق مورد شناسایی و در چند عملیات پیچیده، همزمان در استان‌های مازندران و گلستان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: با بررسی‌های به عمل آمده، گردش مالی متهمان در حوزه خرید آرد قاچاق از نانوایی‌ها به ارزش ۲۴ میلیارد ریال برآورد شده که بیش بر ۴۸۰ تن آرد قاچاق بود.

فاضل‌دادگر اضافه کرد: در این عملیات هشت نفر دستگیر و سه دستگاه خودرو هم توقیف شد و همکاران ما موفق شدند ۱۴ تُن آرد و بیش از ۳۵ تن نهاده‌های دامی قاچاق کشف و متهمان را پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل دهند.

  • منبع خبر : ایرنا