مدیر عامل شرکت گاز گلستان گفت: گلستانی ها طی هفته جاری روزانه بین ۱۳ تا ۱۵ میلیون متر مکعب مصرف گاز داشته اند.

علی طالبی با اشاره به اینکه استان گلستان دارای بیش از ۹۹۰ روستا است گفت: از این تعداد ۹۵۰ روستا قابلیت گاز رسانی را دارند که تا کنون ۹۴۰ روستا از نعمت گاز برخوردار شدند.

او با بیان اینکه تا پایان امسال عملیات گاز رسانی به ۱۰ روستا انجام خواهد شد، افزود: مابقی روستا‌های استان گلستان یا در طرح کوچ قرار دارند و یا تعداد خانوار‌های آن‌ها زیر ۲۰ خانوار است که قابلیت گاز رسانی ندارند.

مدیر عامل شرکت گاز گلستان گفت: شرکت گاز گلستان دارای ۶۶۰ هزار مشترک در بخش خانگی است که ۱۷ هزار مشترک جدید هستند و حدود ۸۰ درصد مشترکان کم مصرف هستند.

او با اشاره به اینکه افرادی که در هر دوره ۱۰۰ در صد کاهش مصرف نسبت به سال گذشته داشته باشند بهای مصرف آن‌ها رایگان خواهد بود، اظهار کرد: اگر ۵ تا ۳۵ درصد کاهش داشته باشند در قبض آن‌ها بستانکاری اعمال می‌شود.

طالبی همچنین با بیان اینکه میزان مصرف گاز در ادارات باید تا بیست درصد کاهش یابد، اظهار کرد: آذر ماه امسال ۹۵ درصد ادارات بیش از بیست درصد کاهش مصرف داشتند.

او افزود: گلستانی‌ها طی هفته جاری روزانه بین ۱۳ تا ۱۵ میلیون متر مکعب مصرف گاز داشتند.

مدیر عامل شرکت گاز گلستان کار تعویض رایگان بخاری‌های قدیمی را از اقدامات شرکت ملی گاز دانست و گفت: تاکنون چهار میلیون و۱۰۰ بخاری با راندمان بالا خریداری شده است.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان