افزایش ۲۰ درصدی کرایه تاکسی‌ درون شهری گنبدکاووس برای بار دوم از ابتدای سال جاری تاکنون که بدون اطلاع رسانی از سوی شورای اسلامی این شهر تصویب و به تایید استانداری گلستان رسیده، گله‌مندی شماری از شهروندان را به همراه داشت.

به گفته شهروندان گنبدی، نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل درون شهری براساس مصوبه شورای اسلامی این شهر، اوایل اردیبهشت ماه امسال ۲۵ درصد افزایش یافت و مردم باوجود مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا طبق روال همیشگی آنرا قبول کردند اما با گذشت پنج ماه اعضای این نهاد مردمی، دوباره اقدام به افزایش ۲۰ درصدی کرایه‌ها کردند.

مردم گنبدکاووس با گلایه مندی از شرایط بوجود آمده، افزایش نرخ کرایه‌ در شرایط کنونی را اقدامی ناصحیح دانستند و از متولیان درخواست دارند به جای افزایش کرایه‌ از طریق اعطای تسهیلات به فعالان عرصه حمل و نقل کمک کنند.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری گنبدکاووس با تایید افزایش مجدد کرایه‌ها، گفت: نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل درون شهری شامل تاکسی، تاکسی تلفنی، اتوبوس و مینی‌بوس از یک هفته گذشته مطابق مصوبه شورای اسلامی شهر ۲۰ درصد افزایش یافت.

حمیدرضا حجی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه به استناد آیین نامه هیات وزیران مبنی بر اینکه شورای شهر می‌تواند برای ناوگان بخش خصوصی ۲۰ درصد نسبت به ناوگان دولتی افزایش نرخ کرایه داشته باشد، افزود: با توجه به گلایه رانندگان حمل و نقل درون شهری گنبدکاووس نسبت به افزایش قیمت لوازم یدکی، هزینه‌ بالای نگهداری خودرو، مشکلات اقتصادی و مقرون به صرفه نبودن نرخ‌های فعلی، شورای اسلامی این شهر با افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه‌ موافقت کرد.

به گفته وی، به جز چند دستگاه مینی بوس و اتوبوس که متعلق به شهرداری و دولتی هستند، بقیه ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری گنبدکاووس شامل یک‌هزار و ۶۰۰ دستگاه تاکسی، ۶۰۰ تاکسی تلفنی و افزون بر ۴۰ دستگاه مینی بوس و اتوبوس متعلق به بخش خصوصی می‌باشد.

حجی زاده اضافه کرد: مطابق مصوبه شورای شهر گنبدکاووس از این پس نرخ کرایه تاکسی در مسیرهای سی و چهارگانه درون شهری از ۱۲ هزار و ۵۰۰ ریال به ۱۵ هزار ریال و نرخ کرایه تاکسی‌های تلفنی درون شهری تا مسافت چهار کیلومتر از ۵۰ هزار ریال به ۶۰ هزار ریال و از چهار کیلومتر بالاتر از ۵۵ هزار ریال به ۶۵ هزار ریال تغییر کرد.

  • منبع خبر : ایرنا