معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به وجود ۸۸۷ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی کشور گفت: رفع مشکل این نقاط به حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رضا اکبری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پُل روستای “بایلر” واقع در جاده گنبدکاووس – کلاله در جمع خبرنگاران بیان داشت: تلاش دولت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی تامین اعتبار مورد نیاز برای رفع نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور است.

وی افزود: امسال از منابع موجود وزارت راه و شهرسازی عملیات اصلاح ۴۰۰ نقطه حادثه خیز در دستور کار قرار گرفت ضمن اینکه قرار است ۲۰۰ نقطه دیگر هم که عملیات اجرایی آن از سال قبل شروع شده و هنوز به پایان نرسیده، تا پایان سال جاری تکمیل شوند.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: درصورت عدم تامین منابع مورد نیاز، رفع نقاط حادثه خیز باقی مانده در سال آینده انجام خواهد شد.

وی همچنین به وضعیت پُل بایلر در مسیر جاده گنبدکاووس به کلاله هم اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه این ابنیه در خط القعر جاده واقع شده و آبگذری کافی ندارد و از رسوب نیز پُر شده است، نسبت به احداث یک پُل جایگزین در حاشیه آن اقدام خواهد شد.

اکبری افزود: برآوردهای اولیه برای احداث پُل جایگزین در کنار پُل فعلی بایلر ۲۵ میلیارد تومان است که این رقم ممکن است تا ۴۰ میلیارد تومان نیز افزایش یابد.

این مقام مسوول اضافه کرد: پُل جدید بایلر با ارتفاع بالا که مشکل آبگذری نیز نداشته باشد، بزودی با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار احداث می‌شود و ظرف یکسال تحویل خواهد شد.

دراین بازدید نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی، فرماندار این شهرستان و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان حضور داشتند.

پیش از بازدید از پُل بایلر، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از پُل درحال ساخت میلاد شهرستان کلاله نیز دیدن کرد.

شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس با پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت در مجموع ۳۳.۳ کیلومتر راه اصلی، ۲۳۶.۱ کیلومتر راه فرعی و ۵۷۵.۲ کیلومتر راه روستایی ثبت شده و شناسنامه دار دارد.