رئیس اداره هواشناسی گنبدکاووس از ثبت ۲۶۹ میلی‌متر بارش باران در این شهرستان با اقلیم خشک و نیمه بیابانی از ابتدای سال آبی یا زارعی جاری (اول مهر) تاکنون خبر داد و گفت: ثبت این مقدار بارش ۱۴۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

منصور فرشاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان بارش باران سال زراعی جاری در گنبدکاووس نسبت دوره آماری بلندمدت ۲۵ ساله در این شهرستان هم ۱۶ درصد رشد داشته است.

وی، میزان بارش باران سال زراعی جاری در ناحیه مرزی «اینچه‌برون» گنبدکاووس را حدود ۱۷۵ میلی‌متر اعلام کرد و افزود: میزان باران در مدت مشابه سال قبل ۶۹ میلی‌متر و میانگین دوره آماری بلند مدت در این منطقه نیز ۱۳۵ میلی‌متر بوده است.

فرشاد اضافه کرد: در مجموع امسال میزان باراش باران در گنبدکاووس و اینچه‌برون به ترتیب وضعیت نرمال و نسبتا مرطوب بوده است.

رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس به حجم بارش باران بهمن ماه جاری هم اشاره کرد و گفت: در نقاط مختلف این شهرستان مرزی از ۲.۷ تا ۲۲.۳ میلی‌متر باران باریده است.

به گفته فرشاد، بیشترین بارش بهمن ماه جاری را مربوط به گنبدکاووس با ۲۲.۳ و کمترین آن هم مربوط به شهر مرزی اینچه برون با ۲.۷ میلی‌متر بوده است.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، با داشتن افزون بر ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان‌های مهم در تولیدات بخش کشاورزی استان گلستان به شمار می‌رود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا