سودجویانی که از استان‌های جنوبی کشور به این منطقه مراجعه می‌کنند پرندگان را با مبالغ بسیار ناچیز از مردم بومی خریداری کرده و با قیمت بالا به برخی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس می‌فروشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس در نشست خبری که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد، در رابطه با اقدامات محیط زیست در حوزه صید و شکار گفت: شهرستان گنبدکاووس با ۵۰۷۱ کیلومتر مربع ۲۴ درصد از مساحت استان گلستان را شامل می شود که مناطق شمالی این شهرستان به واسطه وجود سه تالاب بین المللی آلاگل، آلماگل و آجی‌گل که در کنوانسیون‌های بین المللی نیز ثبت شده اند یکی از زیستگاه‌های مهم پرندگان در استان گلستان است و صید پرندگان شکاری هر ساله توسط افراد سودجو با به‌کارگیری مردم بومی از مردادماه آغاز می‌شود.

سودجویان به دنبال پرندگان شکاری در شمال شهرستان گنبدکاووس

احمد احمدی با بیان اینکه سودجویانی که از استان‌های جنوبی کشور به این منطقه مراجعه می‌کنند پرندگان را با مبالغ بسیار ناچیز از مردم بومی خریداری کرده و با قیمت بالا به برخی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس می‌فروشند، افزود: سال گذشته ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ۷۱ پرونده تخلف شکار و صید برای ۱۰۱ نفر تشکیل دادند که در مقایسه با سال قبل آن که ۴۰ پرونده برای ۵۰ متخلف بود، افزایش ۲ برابری داشت.

ایشان در بخشی دیگر از گزارشات خود از ثبت ۳ پرونده درگیری و تمرد از قانون توسط شکارچیان متخلف از ماموران حفاظت محیط زیست شهرستان خبر داد که متخلفین با مجازات حبس و پرداخت جزای نقدی روبرو شدند.

به گزارش پایگاه اخبار گنبد، وی همچنین از اولین نشست کمیته زیست بوم تالاب‌ها در شهرستان گنبدکاووس خبر داد که در این نشست تصمیم‌گیری حوزه تالاب‌ها با کمک جوامع محلی صورت می‌گیرد.

 

سودجویان به دنبال پرندگان شکاری در شمال شهرستان گنبدکاووس

  • نویسنده : فریدون قارئی