رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس با اعلام نام‌نویسی مالکان ۱۷۶ راس اسب از سه نژاد "ترکمن، دوخون و تروبرد" برای شرکت در هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس بهاره این شهرستان گفت: اسب‌های برتر این هفته ۱۶ میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال جایزه نقدی می‌گیرند.

بهروز نیازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس در ۱۶ دور به مسافت‌های هزار و هزار و ۲۰۰ متری فردا پنجشنبه و جمعه هشت اردیبهشت ماه جاری با حضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: در روز نخست هفته اول مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس که قرار است فردا پنجشنبه در هشت کورس شامل ۶ دور هزار متری و ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری برگزار شود، ۸۶ راس اسب با هم رقابت می‌کنند.

به گفته وی، کمیته برگزاری مسابقات برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز نخست هفته اول این رخداد ورزشی ۷ میلیارد و ۹۱۱ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس ادامه داد: روز دوم مسابقات این هفته نیز جمعه هشتم ادریبهشت ماه جاری با شرکت ۹۰ راس اسب در هشت کورس هزار متری برگزار خواهد شد.

وی گفت: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز دوم و پایانی هفته نخست این رخداد ورزشی ۸ میلیارد و ۷۰۴ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

نیازی بیان داشت: تماشای هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس رایگان است.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا