مدیر حج و زیارت گلستان با اشاره به مشخص‌شدن اولویت‌های سفر حج تمتع به جاماندگان این سفر معنوی از سال ۱۳۹۹ توصیه کرد هر چه زودتر نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

سیدعلی میرقاسم‌پور اظهار کرد: این اولویت برای کسانی است که در سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی کرده بودند اما به علت شیوع کرونا امکان سفر برای آن‌ها امکان‌پذیر نشد.

وی بیان کرد: کسانی که دارای این اولویت هستند در شرایط پرداخت مابه‌التفاوت هزینه‌ای، مشمول شرایط خاص شده و ارز پرداختی آنها با نرخ همان سال محاسبه می‌شود.

مدیر حج و زیارت گلستان ادامه داد: این متقاضیان حدود ۲۰۰ میلیون ریال و بقیه علاقمندان تشرف به حج تمتع حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلون ریال پرداخت می‌کنند.

وی تصریح کرد: هزار و ۲۰۰ گلستانی مشمول اولویت اعلام شده (دارندگان فیش ثبت‌نام سفر سال ۱۳۹۹) هستند که تاکنون هزار نفر برای حج سال آینده نام‌نویسی کردند.

مدیر حج و زیارت گلستان با اشاره به این که براساس تفاهم‌نامه امضا شده میان سازمان حج و زیارت ایران با وزارت حج عربستان، شرایط حج تمتع سال ۱۴۰۲ به شرایط قبل از کرونا بازگشته و سهیمه ایران نیز مانند همان سال است، گفت: از ۸۷ هزار و ۵۰۰ سهمیه در نظر گرفته شده برای متقاضیان ایرانی این سفر معنوی، ۳ هزار و ۱۶۵ نفر سهمیه به گلستان تعلق دارد.

میرقاسم‌پور افزود: برای این تعداد سهمیه گلستانی‌های که در نیمه اول خرداد ماه سال آینده به جده اعزام خواهند شد، ۲۲ کاروان در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۴ کاروان اهل سنت و مابقی کاروان‌های اهل تشیع هستند.

وی ادامه داد: از مجموع کل سهمیه در نظر گرفته شده برای گلستانی‌ها، تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ نفر نام‌نویسی کردند.

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: اولویت دوم ثبت‌نام در کاروان‌ها و سهمیه در نظر گرفته شده، برای دارندگان فیش‌های قبل از سال ۱۳۸۶ است که می‌توانند با مراجعه به سایت https://Reserve. haj .ir نسبت به ثبت‌نام قطعی اقدام و هزینه‌های مربوطه را تا قبل از پایان سال پرداخت کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا