دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب و برهم زدن امنیت در ایران اسلامی با تاکید بر ضرورت هوشیاری مردم نسبت به توطئه دشمنان گفت: آسایش و امنیت موجود در کشور مرهون وحدت و انسجام بین اقوام و مذاهب اسلامی است.

آخوند ابوبکر خوجملی روز دوشنبه و به‌مناسبت بزرگداشت هفته وحدت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نامگذاری ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به نام هفته وحدت اقدام و یادگار بسیاری ارزشمندی بود که نه تنها در ایران اسلامی بلکه در جهان اسلام مورد استقبال قرار گرفت.

وی، اهتمام به وحدت اسلامی بین اقوام و مذاهب را از آرمان‌ها و دکترین اصلی امام راحل و انقلاب اسلامی دانست و افزود: ایران اسلامی در وحدت و همدلی بین اقوام و مذاهب و اقتدار و امنیت در جهان می‌درخشد.

آخوند خوجملی اضافه کرد: همین وحدت و همدلی بین اقوام و مذاهب ساکن در ایران سبب شده تا دشمنان اسلام و انقلاب نتوانند در اجرای نقشه‌های تفرقه افکنانه موفق شوند.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر از توابع شهرستان آزادشهر ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، استکبار جهانی تلاش زیادی کرد تا از طریق تحریم‌های اقتصادی و تحمیل جنگ هشت ساله به انقلاب ما ضربه بزنند که موفق نشد.

وی افزود: پس از ناکامی دشمنان انقلاب در تحریم‌ها و جنگ، آنها سیاست آسیب زدن به وحدت اسلامی و ایجاد تفرقه و اختلاف (قومیت گرایی و تفرقه) بین اقوام و مذاهب ساکن در ایران را هدف قرار دادند.

آخوند خوجملی اضافه کرد: با هوشیاری و درایت حضرت امام (ره) و جانشین خلف ایشان، علما و روحانیون، بزرگان اقوام و مذاهب و حضور در صحنه مردم دشمن نتوانست نعمت وحدت و امنیت را از ملت ایران بگیرد.

آسایش و امنیت ایران مرهون وحدت بین اقوام و مذاهب است
آخوند ابوبکر خوجملی امام جمعه اهل سنت نگین شهر گلستان

وی بیان داشت: اگر به وحدت اسلامی آسیب وارد شود جای آنرا فتنه و آشوب خواهد گرفت و در سایه فتنه و آشوب دنیا و آخرتی برای مردم مسلمان ایران باقی نخواهد ماند.

آخوند خوجملی همچنین با تجلیل از وحدت، همدلی و اخوت موجود بین اقوام و مذاهب در استان گلستان تاکید کرد: باید این وحدت و اخوت که امنیت و اقتدار کشور مرهون آن است در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی بویژه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی که همیشه بدنبال ضربه زدن به انقلاب ما هستند، حفظ و تقویت شود.

استان گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب اسلامی به نگارستان ایران مشهور است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا