مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: طرح بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک با هدف ساماندهی بازار مسکن گلستان در چهار شهرستان استان آغاز شد.

مهدی ملک گفت : در راستای ساماندهی وضعیت اجاره‌ بها و کنترل قیمت مسکن در استان گلستان، طرح پایش و نظارت بر عملکرد مشاورین املاک و بنگاه‌های معاملات ملکی در چهار شهرستان کردکوی، بندرترکمن، آق قلا و کلاله آغاز شد.

او افزود: بدین منظور با تشکیل سه گروه بازرسی از ادارات صمت، تعزیرات حکومتی، اصناف و پلیس نظارت بر اماکن عمومی، نظارت و بازرسی بر مشاورین املاک و بنگاه‌های معاملات ملکی سطح این شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

ملک ادامه داد: نظارت موثر بر عملکرد منضبط بنگاه‌های معاملاتی و ساماندهی این صنف از اهداف تشکیل گشت‌های مشترک بازرسی است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گفت: عملکرد مشاوران املاک تحت نظارت ناظران ویژه قرار گرفته و اقدامات لازم در خصوص بنگاه‌های فاقد پروانه و متخلف اعمال می‌شود.

او افزود: پیش از این گشت‌های بازرسی از بنگاه‌ها در دو شهرستان گرگان و گنبد آغاز و واحد‌های صنفی متخلف پلمب شدند.

ملک با بیان اینکه استمرار این اقدامات و بازرسی‌ها موجب کاهش قیمت مسکن و سامان‌دهی اجاره‌بها در گرگان و گنبد شده گفت: عملکرد مشاوران املاک تحت نظارت ناظران ویژه قرار گرفته و اقدامات لازم در خصوص بنگاه‌های فاقد پروانه و متخلف اعمال می‌شود.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان