پیکر شهید "رضا محمدخانی" از جانبازان ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان شیعه و اهل سنت گنبدکاووس تشییع و در گلزار شهدای امامزاده یحیی بن زید(ع) این شهر به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع پیکر این شهید جانباز از مقابل بیمارستان طالقانی گنبدکاووس با انجام تشریفات نظامی آغاز شد و در ادامه مراسم تشییع پیکر این شهید در مسیر خیابان طالقانی شرقی تا میدان انقلاب و سپس تا مسجد قائمیه این شهر ادامه یافت.

حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس بر پیکر شهید محمدخانی که در آن، فرمانده سپاه نینوا گلستان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، فرماندهان و پرسنل نظامی و انتظامی، علما و روحانیون، روسای ادارات و نهادها و برخی رزمندگان دوران دفاع مقدس حضور داشتند، اقامه نماز کرد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان درحاشیه این مراسم با تاکید بر ضرورت ادامه راه شهیدان انقلاب اسلامی گفت: وفاداری به انقلاب و ماندن در پای نظام و آرمان‌های والای آن مهمترین درس شهدا به ملت است که در شرایط امروز جامعه و فتنه‌های دشمنان باید بیش از پیش مورد توجه و اهتمام اقشار مختلف مردم قرار گیرد.

سردار علی ملک شاهکویی گفت: پیروی از ولی فقیه به‌عنوان نائب امام زمان‌ (عج) و حمایت از معظم له از دیگر درس‌های شهیدان به ملت است که جان خود را برای دفاع از این سرزمین، انقلاب و آرمان‌های آن نثار کردند.

وی با تسلیت شهادت جانباز محمدخانی به امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب، رزمندگان و خانواده این شهید، افزود: این جانباز والامقام از یادگاران دفاع مقدس بالاخص عملیات والفجر هشت بود که در منطقه عمومی فاو به درجه جانبازی نائل آمد.

سردار ملک شاهکویی اضافه کرد: شهید محمدخانی پس از تحمل ۳۷ سال درد ناشی از جانبازی به خیل عظیم شهدای انقلاب اسلامی و همرزمانش پیوست و جا دارد از همسر وی که در این مدت از جانباز سرافزار انقلاب پرستاری کردند، قدردانی شود.

امام جمعه گنبدکاووس هم درحاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت که جانبازان، شهیدان زنده انقلاب هستند که درس‌های زیادی به ملت می‌آموزند.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: بالاترین درس جانباز محمدخانی که به خیل همرزمانش پیوست، بردباری، استقامت و ثابت قدم بودن بود.

وی با قدردانی از حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسوولان در مراسم تشییع پیکر جانباز شهید محمدخانی اضافه کرد: این حضور نشان داد که راه انقلاب که همان راه شهیدان می‌باشد، همچنان زنده است.

در ادامه پیکر این شهید سپس برای خاکسپاری به گلزار شهیدان امامزاده یحیی بن زید (ع) منتقل شد و در جوار سایر شهیدان دوران دفاع مقدس این شهرستان در خانه ابدی آرام گرفت.

شهید حاج رضا محمدخانی متولد اول خرداد ۱۳۴۴ بود که در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۶۴ در عملیات والفجر هشت منطقه “فاو” به مقام جانبازی نائل آمد.

این جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس پس از سال‌ها تحمل درد و رنج مجروحیت روز گذشته ۱۸ آذر دار فانی را وداع گفت و به خیل عظیم همرزمان شهیدش پیوست.

شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۵۱۷ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا