محمد شهرکی خیر گلستانی که تاکنون به زندگی بسیاری از دردمندان سامان بخشیده است خدمت به مردم را برای خود افتخار می‌داند و می‌گوید: خداوند را به واسطه کمک به مردم شکر می‌کنم.

خیلی از خیران و نیکوکاران تا جایی که در توان دارند چه از لحاظ مالی و چه بر اساس تخصص در بیشتر مواقع به صورت ناشناس برای زدودن رنج و غم مشکلات از دوش مردم محروم تلاش می‌کنند که معرفی این خیران می‌تواند الگوی برای سایر اقشار توانمند جامعه برای حرکت در مسیر خیر و نزدیکی بیشتر به خداوند باشد.

توزیع بسته‌های معیشتی، کمک به ساخت و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی، حضور جهادی در قالب تیم‌های عمرانی و پزشکی برای کمک به جبران کمبودها و محرومیت‌ها، مدرسه سازی و کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند و از همه مهمترین شاد کردن دل خانواده‌هایی که یکی از عزیزانشان به جرم جرائم غیر عمد در زندان به سر می‌برد از جمله کارهای خیری است که شاهد اجرای آنها توسط نیکوکاران در استان گلستان هستیم.

یکی از این خیران محمد شهرکی است که تاکنون کمک‌های زیادی در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان گلستان از جمله ساخت خانه بهداشت، توسعه فضاهای درمانی، خرید تجهیزات پزشکی، خرید وسایل سرما و گرمایشی برای مراکز درمانی و راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی در ۳۱ استان کشور و نیز تهیه و توزیع افزون بر ۱۶۰ هزار بسته معیشتی به ویژه در دوران کرونا، تامین جهیزیه برای نوعروسان، ساخت مدرسه و توزیع لوازم تحریر برای دانش آموزان نیازمند استان‌های کمترتوسعه یافته و پیشگامی در ارسال کمک‌های مومنانه برای حادثه دیدگان از بلایای طبیعی در سراسر کشور داشته است.

در کنار آن آزادی حدود هفت هزار زندانی جرائم غیر عمد که ۳۶ نفر از آنان محکوم به قصاص بودند یا برقراری سازش میان بیش از ۷۰ هزار نفر از دیگر اقدامات این خیر گلستانی ساکن در گنبدکاووس است که بخشی از دارایی‌های خود را برای کمک به محرومان و افزایش امید در جامعه هزینه می‌کند.

محمد شهرکی با تاکید بر دوست داشتن خدمتگذاری به مردم، گفت: اگر خداوند قبول کند با عشق و علاقه همچنان کمک‌های خود را تا زمانی که دیگر نیازمندی در جامعه نباشد ادامه خواهم داد.

وی افزود: تاکنون وامی نگرفتم در صورتی که با تورم الان اگر می‌خواستم می‌توانستم با کارخانه‌ها و اموال در اختیار چند صد میلیارد وام دریافت کنم و حتی در فشار مالی هم هیچ موقع از بیت المال استفاده نمی‌کنم.

رییس مجمع خیرین گلستان گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای کمک به نیازمندان، به صورت روزانه، ماهانه و فصلی توزیع بسته‌های معیشتی را میان افراد محروم در برنامه داریم.

شهرکی افزود: ۱۸ سال در شورای حل اختلاف فعالیت می‌کردم و می‌دیدم افراد را که به دلیل از دست دادن مال یا رد مال، تصادف و نداشتن اطلاع از قوانین در زندان به سر می‌بردند و شرایط بعضی از آنان به پیگیری ستاد دیه نمی‌خورد و حتی برای برخی افراد هم با این جرائم حکم جلب صادر شد اما از ترس دستگیری از خانه و زندگی خود متواری می‌شدند.

وی ادامه داد: بیشتر فشار این وضعیت بر خانواده این افراد وارد می‌شد لذا بدون اینکه این افراد را بشناسم و یا آنان من را بشناسند به آنان با پرداخت مبالغ بدهی کمک کردم و در مواردی که مبلغ رد مال بالا بود هم با گفت و گو از طرف‌های شاکی رضایت می‌گرفتم.

این خیر گنبدی گفت: هر فردی بر اساس توان مالی می‌تواند پول خود را در بانک بگذارد تا از اعتبار حاصل از آن به افراد نیازمند وام قرض الحسنه داده شود و هرچه این مبلغ بیشتر باشد به همان نسبت مبالغ وام‌ها هم بیشتر خواهد شد.

شهرکی افزود: تا الان به لطف خداوند ۹۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه از محل اعتبار درآمد من و فرزندانم با طی کردن روال قانونی به نیازمندان وام قرض الحسنه پرداخت شده است بدون اینکه ضرری مالی به من وارد شود.

وی ابراز امیدواری کرد: به لطف خدواند و همراهی خیران تمام مشکلات مردم ایران برطرف شود تا دیگر اسم نیازمند از جامعه جمع شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا