دهه هشتادی‌ها گلستان برای تاثیرگذاری در یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی کشور و نقش‌آفرینی در آن خوشحالند و برای حضور پای صندوق رای لحظه‌شماری می‌کنند.

اولین روز مدرسه، اولین معلم، اولین دستمزد و اولین فرزند، جزو اولین‌های حساس، خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی زندگی هر فردی به شمار می‌رود چراکه نقطه آغاز هر حرکتی می‌تواند سرمشق خوبی برای ادامه راه باشد.

اولین‌ها همیشه خاطرات خوب و شاید تلخی را در ذهن تداعی می‌کند و مرور هر کدام از خاطره‌ها، فارغ از نتیجه‌اش، لبخند شیرین را بر لبان ما می‌نشاند و البته به ما یادآور می‌شود که برای بزرگ شدن و رشد کردن، چه مسیر پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشتیم.

یکی از مهم‌ترین اولین‌ها در زندگی افراد، اولین حضور در انتخابات به عنوان یک رای دهنده است که این اتفاق ورود رسمی و قانونی افراد به جامعه به عنوان یک عنصر تعیین‌کننده و اثرگذار محسوب می‌شود.

چند ساعت تا برگزاری رویداد سرنوشت‌ساز انتخابات باقی مانده و روز جمعه ۱۱ اسفند پرونده انتخابات داوزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بسته می‌شود.

در فاصله باقی مانده به انتخابات، بازار بحث‌های سیاسی پررونق است و مردم درباره سرنوشت انتخابات وآرایی که قرار است به صندوق بریزند صحبت می‌کنند در این بین، رای‌اولی‌ها که برای نخستین بار به جشن تکلیف سیاسی می‌رسند شور و حال دیگری دارند.

یکی از نوجوانان رای اولی گلستان به ایرنا گفت: هر فرد وطن‌دوست که نسبت به آینده کشور حساس باشد نمی‌تواند نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشد.

فاطمه زهرا فیاضیان افزود: دشمنان در انتخابات‌های مختلف برای حضور کمرنگ مردم ایران در انتخابات هزینه‌های زیادی می‌کنند اما مردم همیشه حضور پرشوری در انتخابات داشته و توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که به چه نماینده‌ای رای می‌دهی، پاسخ داد: من به نماینده‌ای رای می‌دهم که در کار خود متخصص و بهترین باشد و درد محرومان و دردمندان را درک کند.

این نوجوان رای‌اولی از مردم خواست با تحقیق و بررسی کامل به بهترین و شایسته‌ترین نامزد رای دهند تا شاهد مجلس قوی و انقلابی باشیم.

فیاضیان با تاکید بر اینکه دخالت در عزل و نصب‌ها در حیطه وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیست، گفت: همچنین فعالیت در حوزه اقتصادی و اندوختن ثروت بدون توجه به نیاز و مشکلات محرومان در شان یک نماینده مجلس نیست و نماینده شایسته از وظیفه قانونگذاری خود غافل نمی‌شود.

یکی دیگر از نوجوانان رای اولی نیز با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات به خبرنگار ایرنا گفت: به عنوان یک نوجوان ایرانی به خود می‌بالم که می‌توانم برای نخستین بار با حضور در انتخابات نقش کوچکی در انتخابات داشته باشم.

مطهره‌نسا قلندری ادامه داد: دشمنان روی رای ندادن جوانان ایرانی سرمایه‌گذاری کردند. مقام معظم رهبری حضور در انتخابات را جهاد دانستند. ما گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستیم و هر چه‌ ایشان امر کنند اطاعت می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه قهر با صندوق رای مشکلی را حل نمی‌کند، افزود: اگر فردی در انتخابات شرکت هم نکند باز هم این رویداد سیاسی برگزار می‌شود اما اگر به افراد اصلح رای دهیم مسیر حل مشکلات و چالش‌ها هموارتر می‌شود.

زهرا مجیدی یکی از دانش‌آموزان رای اولی گلستان نیز ۱۱ اسفند را یکی از مهم‌ترین روزهای زندگی خود برشمرد و اظهار کرد: از اینکه می‌توانم در سرنوشت کشورم مشارکت سیاسی داشته باشم و مسوولان کشورم را خودم انتخاب کنم بسیار خوشحالم.

وی گفت: من به نماینده‌ای رای می‌دهم که پیرو ولایت فقیه باشد و درد محرومان و مستضعفان را بفهمد. تلاشم این است که به بهترین و شایسته‌ترین فرد رای دهم.

یکی دیگر از نوجوانان رای‌اولی گلستان نیز با اشاره به اینکه انتخابات پیش‌رو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: با حضور در انتخابات در سرنوشت کشورمان سهیم می‌شویم و برای حل موانع و مشکلات موجود راه دیگری جز شرکت در انتخابات نداریم.

ماری طالب‌گُل با بیان اینکه بی‌صبرانه منتظر ۱۱ اسفند و شرکت در انتخابات هستم از مردم خواست با انتخاب درست و هوشیارانه قدم رو به جلو برای پیشرفت و اعتلای کشور بردارند.

وی مسوولیت‌پذیری، مردم‌داری، تعهد و تخصص را از ویژگی‌های یک نماینده اصلح مجلس شورای اسلامی برشمرد و تاکید کرد: نماینده‌ای با زندگی اشرافی، نمی‌تواند در مسیر خدمت به مردم موفق باشد.

در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری در استان گلستان، یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۳۲۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۷۱۷ هزار و ۷۷۶ نفر زن و ۷۱۵ هزار و ۵۵۳ نفر مرد هستند.

۷۹ هزار و ۳۹۵ نفر از رای‌دهندگان گلستان رای‌اولی هستند و برای نخستین بار پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

همچنین هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای در استان گلستان وجود دارد که ۸۴۱ شعبه اخذ رای روستایی است.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت و ۱۴ شهرستان دارای ۶ حوزه انتخابیه و هفت نماینده است.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یازدهم اسفند برگزار می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا