فرمانده انتظامی رامیان گفت: گازگرفتگی در یکی از منازل روستایی این شهرستان زن و شوهری را به کام مرگ کشاند.

سرهنگ ابوالفضل وزیری اظهارداشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حادثه گازگرفتگی در یکی از مناطق روستایی، بلافاصله ماموران انتظامی رامیان به همراه نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد مردی ۶۰ ساله و همسر ۵۷ ساله‌اش به دلیل نصب نبودن لوله بخاری در منزل و نشت گاز منواکسید کربن دچار مسمومیت شده و جان خود را از دست دادند.

فرمانده انتظامی رامیان گفت: اجساد این ۲ نفر به پزشکی قانونی انتقال یافت.

سرهنگ وزیری بیان کرد: هر ساله با شروع فصل سرما و استفاده از وسایل گازسوز گرمایشی شاهد وقوع حوادثی تلخ و داغدار شدن خانواده‌ها هستیم لذا از مردم درخواست داریم هنگام نصب وسایل گرمایشی نکات و اصول ایمنی را رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، مُنواُکسیدکربن، گازی بی‌رنگ و بی‌بوست که “قاتل نامرئی” یا ” قاتل خاموش” هم خوانده می‌شود و با شروع فصل سرما با آماری گسترده، خانواده‌هایی را عزادار می‌کند.

عمده‌ترین منبع تولید این گاز، سوختن ناقص نفت و گاز است اما در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی به‌ویژه در محیط‌های در بسته و فاقد اکسیژن، تولید گاز مُنواُکسید کربن امکانپذیر است.

استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های مُستعمل یا دارای نقص فنی و بدون دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در محل سکونت، بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت با این گاز خطرناک را تشکیل می‌دهند.

شهرستان رامیان با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا