به دلیل باریک بودن مسیر ورودی به خالد نبی پیشنهاد می‌شود فضایی بزرگتر برای پارکینگ اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در نظر گرفته شود و تردد به سمت خالد نبی از طریق خودرو‌های محلی انجام شود.

تعدادی از راهنمایان گردشگری گلستان می‌گویند: کمتر از دو ماه به شروع سفر‌های نوروزی مانده است و ساماندهی پارکینگ منطقه گردشگری خالد نبی با توجه به حجم زیاد بازدید کنندگان ضروری است.

مناسب نبودن جاده دسترسی، نبود سرویس بهداشتی مناسب در پارکینگ اول مجموعه گردشگری خالد نبی و نبود نظارت بر قیمت بوم‌گردی‌ها و خدمات ارائه شده در این منطقه از دیگر گلایه‌های راهنمایان گردشگری استان است.

مسعود خواجه یکی از راهنمایان گردشگری گلستان در این باره گفت: فروردین امسال ۱۲ تور ورودی از گیلان به منطقه گردشگری خالد نبی داشتم و اینکه افرادی با توجه به طبیعت زیبای گیلان ترجیح می‌دهند به منطقه گردشگری خالد نبی بیایند نشان از اهمیت جایگاه این منطقه گردشگری در استان گلستان دارد.

او افزود: به دلیل باریک بودن مسیر ورودی به خالد نبی پیشنهاد می‌شود فضایی بزرگتر برای پارکینگ اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در نظر گرفته شود و تردد به سمت خالد نبی از طریق خودرو‌های محلی انجام شود.

خواجه ادامه داد: متاسفانه نظارتی بر قیمت غذا‌های ارائه شده در این منطقه گردشگری وجود ندارد.

او افزود: سال هاست گفته می‌شود گلستان باید به مقصد گردشگری تبدیل شود و برای رسیدن به این هدف لازم است ساماندهی پارکینگ‌های مناطق گردشگری استان به طور ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان