مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: از جمعیت ۲ میلیون نفری این استان، ۴۳ هزار جوان شامل ۲۳ هزار و ۱۴۴ زن و ۱۹ هزار و ۸۹۰ مرد عضو جمعیت هلال احمر هستند و در قالب طرح‌های متنوع (خدماتی، امدادی، آموزشی و فرهنگی) به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

قاسم غریب آبادی گفت: طرح ملی خدمات بشردوستانه جوانان به مسافران نوروزی را از مهمترین طرح‌های خدماتی هلال احمر دانست و اضافه کرد: در این طرح که هر سال از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین سال بعد اجرا می‌شود، جوانان هلال احمر با استقرار در مبادی ورودی استان و شهرستان‌ها (پایگاه‌های ثابت و سیار) و طرح سحاب به مسافران و گردشگران خدمات راهنمایی و سلامت ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: به‌منظور توسعه فرهنگ حمایت‌های روانی و فرهنگی – اجتماعی در حوادث، سازماندهی و توسعه مشارکت اجتماعی جوانان، توجه به امور پیشگیرانه جامع و مردم محور در تمامی طرح‌ها، مانورهای آمادگی و توانمندسازی ویژه جوانان برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان همچنین گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از جوانان عضو این جمعیت از دانش آموزان هستند، برخی طرح‌ها مانند المپیادهای دانش آموزی، مانورهای زلزله و طرح دادرس برای آنها در ۲۵۰ مدرسه برگزار می‌شود.

وی، جوانان را مهمترین سرمایه‌های اجتماعی برای توسعه جامعه دانست و افزود: هلال‌ احمر از بهترین ظرفیت‌ها برای جوانان جهت آشنایی با نقش‌های اجتماعی و ایفای آن است.

غریب آبادی همچنین جوانان نخبه را بازوی علمی و عملی هلال احمر دانست و اضافه کرد: سازمان جوانان این نهاد همواره خاستگاه جوانان متعهد بوده و ثابت کرده است هر جا به آنها اعتماد شد، پیشرفت بدست آمد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا